Pregled bibliografske jedinice broj: 676134
GRAĐENJE PREPOZNATLJIVOSTI IDENTITETA VISOKOG OBRAZOVANJA U HRVATSKOJ, PRIMJENOM DRUŠTVENE ORIJENTACIJE PREMA VIŠEBROJNIM DIONICIMA
GRAĐENJE PREPOZNATLJIVOSTI IDENTITETA VISOKOG OBRAZOVANJA U HRVATSKOJ, PRIMJENOM DRUŠTVENE ORIJENTACIJE PREMA VIŠEBROJNIM DIONICIMA // IDENTITET JADRANSKOG PROSTORA HRVATSKE: RETROSPEKT I PROSPEKT / Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet, 2012. str. 121-137
CROSBI ID: 676134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
GRAĐENJE PREPOZNATLJIVOSTI IDENTITETA VISOKOG OBRAZOVANJA U HRVATSKOJ, PRIMJENOM DRUŠTVENE ORIJENTACIJE PREMA VIŠEBROJNIM DIONICIMA
(CREATING THE RECOGNISABILITY OF HIGHER EDUCATION IDENTITY IN CROATIA BY IMPLEMENTING SOCIAL ORIENTATION TOWARDS MULTIPLE STAKEHOLDERS)
Autori
Mihanović, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
IDENTITET JADRANSKOG PROSTORA HRVATSKE: RETROSPEKT I PROSPEKT
Urednik/ci
Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija
Izdavač
Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet
Grad
Split
Godina
2012
Raspon stranica
121-137
ISBN
978-953-281-046-2
Ključne riječi
društvena orijentacija; neprofitni sektor; identitet visokog obrazovanja; Hrvatska
(social orientation; non-profit sector; higher education identity; Croatia)
Sažetak
U implementaciji marketinškog koncepta u neprofitnim organizacijama potrebne se značajne prilagodbe, ali dobrobiti koje prilagođeni koncept može donijeti mogu biti značajne. Kao jedan od prijedloga za termin implementacije marketinške koncepcije u neprofitnim organizacijama i obrazovnim institucijama nameće se termin društvene orijentacije. Primjenom društvene orijentacije, glavna je zadaća institucije u određenju potreba, želja i interesa njenih korisnika te u njenoj prilagodbi kako bi omogućila zadovoljstva koja čuvaju ili uvećavaju dobrobit i dugoročne interese korisnika i društva. Kako u teorijskom tako i u praktičnom smislu, primjetan je nedostatak radova s područja marketinškog upravljanja u području obrazovanja općenito, bez obzira ubrajaju li se akteri primjene marketinga u obrazovanju u profitni ili, pak, neprofitni sektor. Obrazovna djelatnost može se smjestiti u kontekst modela višebrojnih dionika u kojem obrazovne institucije svoje djelovanje usmjeravaju prema većem broju ciljnih skupina, negoli prema ekskluzivnom pojedincu/skupinama – ciljnom tržištu profitno orijentirane organizacije. Time se postavlja pitanje mogućnosti i načina provedbe marketinške koncepcije u obrazovnim institucijama. Prepoznavanje višebrojnih dionika i učinkovito upravljanje njima treba biti preduvjet uspješne društvene orijentacije u obrazovnim institucijama. Primjenom društvene orijentacije moguće je učinkovitije upravljati dionicima s kojima obrazovne institucije uspostavljaju kompleksne odnose, poboljšati performanse obrazovnih institucija te stvoriti učinkovit i prepoznatljiv obrazovni sustav koji bi bio jedan od čimbenika prepoznatljivog identiteta Hrvatske. Potrebno je podići kvalitetu i učinkovitost upravljanja dionicima visokoškolskih institucija u Hrvatskoj. Primjena društvene orijentacije može u svemu tome biti od velikog značaja. Kao glavni predmet ovog rada postavljala se pitanje da li i kako visokoškolske institucije u Hrvatskoj upravljaju svojim ključnim dionicima. Na temelju istraživanja utvrđeno je da domaće visokoškolske institucije nemaju preduvjete za planiranje i praktičnu primjenu društvene orijentacije s obzirom da nedovoljno poznaju sve dionike relevantne za svoje djelovanje, te zbog toga neučinkovito upravljaju svojim ciljnim skupinama što djeluje na performanse i prepoznatljivost domaćih visokoškolskih institucija.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Zoran Mihanović
(autor)