CREATING THE RECOGNISABILITY OF HIGHER EDUCATION IDENTITY IN CROATIA BY IMPLEMENTING SOCIAL ORIENTATION TOWARDS MULTIPLE STAKEHOLDERS (CROSBI ID 50412)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mihanović, Zoran
engleski
CREATING THE RECOGNISABILITY OF HIGHER EDUCATION IDENTITY IN CROATIA BY IMPLEMENTING SOCIAL ORIENTATION TOWARDS MULTIPLE STAKEHOLDERS
U implementaciji marketinškog koncepta u neprofitnim organizacijama potrebne se značajne prilagodbe, ali dobrobiti koje prilagođeni koncept može donijeti mogu biti značajne. Kao jedan od prijedloga za termin implementacije marketinške koncepcije u neprofitnim organizacijama i obrazovnim institucijama nameće se termin društvene orijentacije. Primjenom društvene orijentacije, glavna je zadaća institucije u određenju potreba, želja i interesa njenih korisnika te u njenoj prilagodbi kako bi omogućila zadovoljstva koja čuvaju ili uvećavaju dobrobit i dugoročne interese korisnika i društva. Kako u teorijskom tako i u praktičnom smislu, primjetan je nedostatak radova s područja marketinškog upravljanja u području obrazovanja općenito, bez obzira ubrajaju li se akteri primjene marketinga u obrazovanju u profitni ili, pak, neprofitni sektor. Obrazovna djelatnost može se smjestiti u kontekst modela višebrojnih dionika u kojem obrazovne institucije svoje djelovanje usmjeravaju prema većem broju ciljnih skupina, negoli prema ekskluzivnom pojedincu/skupinama – ciljnom tržištu profitno orijentirane organizacije. Time se postavlja pitanje mogućnosti i načina provedbe marketinške koncepcije u obrazovnim institucijama. Prepoznavanje višebrojnih dionika i učinkovito upravljanje njima treba biti preduvjet uspješne društvene orijentacije u obrazovnim institucijama. Primjenom društvene orijentacije moguće je učinkovitije upravljati dionicima s kojima obrazovne institucije uspostavljaju kompleksne odnose, poboljšati performanse obrazovnih institucija te stvoriti učinkovit i prepoznatljiv obrazovni sustav koji bi bio jedan od čimbenika prepoznatljivog identiteta Hrvatske. Potrebno je podići kvalitetu i učinkovitost upravljanja dionicima visokoškolskih institucija u Hrvatskoj. Primjena društvene orijentacije može u svemu tome biti od velikog značaja. Kao glavni predmet ovog rada postavljala se pitanje da li i kako visokoškolske institucije u Hrvatskoj upravljaju svojim ključnim dionicima. Na temelju istraživanja utvrđeno je da domaće visokoškolske institucije nemaju preduvjete za planiranje i praktičnu primjenu društvene orijentacije s obzirom da nedovoljno poznaju sve dionike relevantne za svoje djelovanje, te zbog toga neučinkovito upravljaju svojim ciljnim skupinama što djeluje na performanse i prepoznatljivost domaćih visokoškolskih institucija.
social orientation; non-profit sector; higher education identity; Croatia
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
121-137.
objavljeno
Podaci o knjizi
Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu
2012.
978-953-281-046-2