Analiza inicijalnog testa iz termodinamike i kinetičke teorije materije (CROSBI ID 383724)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Primorac, Daria
Županović, Paško
hrvatski
Analiza inicijalnog testa iz termodinamike i kinetičke teorije materije
Miskoncepcije vezane za termodinamiku počinju s našim osjetilima. Naše potrebe kao ljudskog bića uzimamo kao referentnu točku u promatranju svijeta oko sebe, što više nije poželjno za studente fizike. Na taj način „toplije“ i „hladnije“ postaje „toplo“ i „hladno“. Analizom rezultata inicijalnog testa iz termodinamike i kinetičke teorije materije upoznali smo miskoncepcije kod studenata i teško savladiva područja gradiva. S tom informacijom, predavač može započeti promjenu u svom pristupu te osmisliti učinkovitija predavanja. Ova je generacija studenata postigla samo 24% mogućeg napretka, što nije zadovoljavajući rezultat. Njihov opći interes da fizikom objasne svijet oko sebe može se ocijeniti srednjom riješenošću pitanja iz grupe za moć opažanja, koja iznosi 60% za tu grupu na izlaznom ispitu. No korelirana pitanja imaju ispunjeno 40% od mogućeg napretka, pa možemo reći da su djelomično usvojili konstruktivnije i kritičnije razmišljanje, gledano kao skupina. Studentima je povećano shvaćanje ovisnosti između tlaka, volumena i agregatnog stanja sustava. U radu se često pojavljuje problem razumijevanja pojma unutarnje energije i faznih prijelaza općenito, no i razlikovanja svojstava homogenosti i izotropnosti, pa čak i Newtonovih zakona. Također studenti imaju problema s definicijom temperature, no najčešće spomenut problem nije vezan uz niti jedno područje teorije. To je tendencija studenta da idealizira realne situacije, i to ne u svrhu pojednostavljivanja problema. Velika većina vjeruje da stvarnost jest takva. Uz utjecaje drugih kolegija, miskoncepcije i načine razmišljanja koje studenti nose u sebi još od osnovne škole i nepotpuno opće znanje, teško je oformiti savršen pristup. Profesor jedino može pokušavati stvoriti najbolji mogući, i promatrati postignute rezultate. Naravno, nakon što ih dobije, ne smije zaboraviti uračunati omjer studenta i studentica kako bi realno ocijenio svoj uspjeh, pošto su razlike napretka između njih jako velike. Uz sve preporuke predavaču, koje se mogu eksplicitno i implicitno iščitati iz ovog rada, preporučuje se i veći broj koreliranih pitanja i pitanja koja se odnose na moć opažanja. Zaključci doneseni statističkom obradom trenutnog broja pitanja iz ovih skupina ne moraju biti vjerodostojni zbog malog broja uzoraka.
Miskoncepcije; Termodinamika; Kinetička teorija materije
nije evidentirano
engleski
Analysis of initial test in thermodynamic and kinetic theory of matter
nije evidentirano
Misconceptions; Thermodynamics; Kinetic theory of matter
nije evidentirano
Podaci o izdanju
34
10.10.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
Split