Dosada u školi: „Odnos darovitosti, dosade i školskog postignuća“ (CROSBI ID 383715)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Trogrlić, Ivana
Sorić, Izabela
hrvatski
Dosada u školi: „Odnos darovitosti, dosade i školskog postignuća“
Dosada je jedan od bitnih aspekata emocionalnog doživljavanja koji može umanjiti školsko postignuće, međutim još uvijek nisu poznate sve činjenice koje se odnose na tu emociju. Istraživanja koja se bave ovom problematikom iznimno su rijetka, a naročito ona koja se bave dosadom kod darovitih učenika. Isto tako, odgovarajuća skala kojom bi se ispitala dosada u školi ne postoji u Republici Hrvatskoj. Stoga, je cilj ovog istraživanja bio konstrukcija i validacija Skale dosade na nastavi (SDN), kojom će se nastojati ispitati prisutnosti dosade tijekom nastave općenito. Nadalje, nastojati će se utvrditi i da li postoje razlike u dosadi između učenika koji posjeduju veće intelektualne sposobnosti u odnosu na druge učenike. Osim toga, nastojati će se usporediti rezultati dvaju testova inteligencije, to jest, rezultati koje su učenici postigli na testu KI-4 prije četiri godine i rezultati na B- seriji dobiveni ovim istraživanjem. U istraživanju je sudjelovalo 157 učenika osmih razreda dviju zadarskih osnovnih škola, od toga 77 ženskog i 80 muškog spola. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju bili su: Skala dosade na nastavi (SDN), Bujasov test inteligencije (B-serija), Test intelektualnih sposobnosti KI-4. Rezultati su pokazali da konstruirana Skala dosade na nastavi ima jednofaktorsku strukturu kao i visoku pouzdanost. Nadalje, utvrđeno je da ne postoje statistički značajne razlike u prosječnoj ocjeni, procjeni vlastite uspješnosti, doživljaju dosade na nastavi, procjeni zahtjevnosti nastave i rezultatima na B-seriji s obzirom na spol učenika. Statistički značajna razlika s obzirom na spol dobivena je samo za subtest B-serije - Test serije brojeva. Što se tiče povezanosti, dobiveno je kako postoji statistički značajna povezanost rezultata dvaju testova inteligencije (KI-4 i B-serija), kao i značajna povezanost doživljaja dosade na nastavi s obzirom na procjenu zahtjevnosti nastave. Što se tiče prosječne ocjene dobivena je statistički značajna povezanost u odnosu na procjenu vlastite uspješnosti, te u odnosu na rezultate postignute na B-seriji. Nadalje, rezultati su pokazali i kako ne postoji statistički značajna razlika u doživljenoj dosadi na nastavi s obzirom na razvijenost intelektualnih sposobnosti. Rezultati su pokazali i kako su spol i rezultati na Numeričkom testu B-serije prediktori prosječne ocjene učenika.
dosada na nastavi; daroviti učenici; školsko postignuće
nije evidentirano
engleski
Boredom in school: "Relationship of giftedness, boredom and academic achievement"
nije evidentirano
in-class boredom; gifted students; academic achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47
10.12.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za psihologiju
Zadar