Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 675237

Varalica uzvraća pogled: rekonceptualizacija drugog u djelima suvremenog indijanskog umjetnika Jamesa Lune


Runtić, Sanja; Poljak Rehlicki, Jasna
Varalica uzvraća pogled: rekonceptualizacija drugog u djelima suvremenog indijanskog umjetnika Jamesa Lune // [SIC] - Časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 1 (2013), 4; 1-22 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 675237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Varalica uzvraća pogled: rekonceptualizacija drugog u djelima suvremenog indijanskog umjetnika Jamesa Lune
(The Trickster Returns the Gaze: Reconceptualizing the Other in the Work of Contemporary Native American Artist James Luna)

Autori
Runtić, Sanja ; Poljak Rehlicki, Jasna

Izvornik
[SIC] - Časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje (1847-7755) 1 (2013), 4; 1-22

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
James Luna ; mimikrija ; Bakhtin ; humor ; Vizenor ; varalica ; dekolonizacija
(James Luna ; mimicry ; Bakhtin ; humor ; Vizenor ; trickster ; decolonization)

Sažetak
Rad analizira upotrebu humora u djelima umjetnika Jamesa Lune. Kroz performans, fotografiju i instalaciju autor koristi sebe kao objekt prikazivanja i na taj način stvara prepoznatljiv umjetnički izričaj koji se osvrće na kompleksnu problematiku identiteta i prikazivanja američkih Indijanaca u dominantnoj kulturi. Koristeći se teorijama humora, mimikrije i hibridnosti, rad upućuje na subverzivni potencijal Luninih projekata koji istodobno otvaraju nove prostore za društveni dijalog i kulturno preživljavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
The paper analyzes the use of humor in the work of Luiseño artist James Luna. Utilizing the media of performance, photography and installation, using himself as the object of representation, Luna has created a recognizable artistic style that addresses the complex issues of American Indian identity and representation. His installations The End of the Frail (1990-91) and The Artifact Piece (1987, 1990) both point at the constructed nature of Native identity. Whereas the former employs satire, self-stereotyping, parody and humor to expose and confront the colonial myths, distorted attitudes and pictographic representations of Native Americans, the latter addresses the issues of Native absence and invisibility in the dominant culture. Representing himself as an artifact to provoke laughter, shock and discomfort, in The Artifact Piece Luna clearly disclosed the relationship between Western institutions of knowledge and the culture of the spectacle. Both installations draw attention to the tie between imperialism and material forms of production and representation, indicating the still ongoing institutional investment in Native allegorization through commodification and scientific practices, the fact that even today Native American identity is compromised by the colonial discourse and its disciplinary practices and imagination. Using Bhabha's concepts of mimicry and hybridity, Bakhtin's theory of humor and Vizenor's trickster holotrope, our analysis discusses the subversive potential of Luna's auto- ethnographic project, its potential to deconstruct the meta-narratives of Otherness and colonization, and create new spaces for social dialogue and cultural survival.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Sanja Runtić (autor)

Avatar Url Jasna Poljak Rehlicki (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Runtić, Sanja; Poljak Rehlicki, Jasna
Varalica uzvraća pogled: rekonceptualizacija drugog u djelima suvremenog indijanskog umjetnika Jamesa Lune // [SIC] - Časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 1 (2013), 4; 1-22 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Runtić, S. & Poljak Rehlicki, J. (2013) Varalica uzvraća pogled: rekonceptualizacija drugog u djelima suvremenog indijanskog umjetnika Jamesa Lune. [SIC] - Časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 1 (4), 1-22.
@article{article, year = {2013}, pages = {1-22}, keywords = {James Luna, mimikrija, Bakhtin, humor, Vizenor, varalica, dekolonizacija}, journal = {[SIC] - \v{C}asopis za knji\v{z}evnost, kulturu i knji\v{z}evno prevo\djenje}, volume = {1}, number = {4}, issn = {1847-7755}, title = {Varalica uzvra\'{c}a pogled: rekonceptualizacija drugog u djelima suvremenog indijanskog umjetnika Jamesa Lune}, keyword = {James Luna, mimikrija, Bakhtin, humor, Vizenor, varalica, dekolonizacija} }
@article{article, year = {2013}, pages = {1-22}, keywords = {James Luna, mimicry, Bakhtin, humor, Vizenor, trickster, decolonization}, journal = {[SIC] - \v{C}asopis za knji\v{z}evnost, kulturu i knji\v{z}evno prevo\djenje}, volume = {1}, number = {4}, issn = {1847-7755}, title = {The Trickster Returns the Gaze: Reconceptualizing the Other in the Work of Contemporary Native American Artist James Luna}, keyword = {James Luna, mimicry, Bakhtin, humor, Vizenor, trickster, decolonization} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font