Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj (CROSBI ID 201645)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Erceg, Aleksandar ; Čičić, Ivana
hrvatski
Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj
Franšiza se javlja kada tvrtka (davatelj franšize) svoje trgovačko ime (brend) i svoj način (sistem poslovanja, know-how) daje na korištenje određenoj osobi ili grupi (primatelju franšize) koja se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora o franšizi. Brojne su podjele i vrste franšize s kojima se susrećemo u istraživanjima i praksi. Razlozi korištenja franšiznog poslovanja najčešće se opisuju korištenjem dviju teorija: agencijskom teorijom i teorijom nedostatka potencijala (resursa). Franšizno poslovanje ima veliki utjecaj na gospodarstvo u svijetu. U Hrvatskoj je franšizno poslovanje u ranoj fazi razvoja te je potrebno djelovati na poduzetnike kako bi se ovaj poslovni model proširio kao način rasta i širenja poslovanja (davatelji franšize) odnosno samostalnog ulaska u poduzetništvo (primatelji franšize). Rad se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu promatra se franšizno poslovanja (definicija, teorijski okvir i franšiza u Hrvatskoj), a u drugom dijelu se prikazuje primjer franšiznog poslovanja u Hrvatskoj.
franšizno poslovanje ; rast i širenje poslovanja ; davatelji franšize ; primatelji franšize ; franšiza
nije evidentirano
engleski
Franchising in Croatia
nije evidentirano
franchising ; business development and expansion ; franchisors ; franchisees ; franchising in Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Ekonomija