Koncentrični semantički krugovi književnog djelovanja Grigora Viteza (CROSBI ID 50360)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zalar, Diana
hrvatski
Koncentrični semantički krugovi književnog djelovanja Grigora Viteza
Autorica polazi od teza o vrijednostima i značenju Vitezove poezije i proze (istaknutih posebice na obljetničkom znanstvenom skupu 1986. u Novoj Gradiški), da bi njegovo djelo smjestila u puno širi i dublji kontekst, koji naziva koncentričnim krugovima Vitezova književnog djelovanja. Proučivši dio rukopisne ostavštine koja još nije dostupna kulturnoj javnosti, naročito onaj koji se odnosi na Vitezove autorske djelatnosti oko osnivača i urednika čak sedam bibliotečnih nizova za djecu, kritičara, antologičara, pjesnika bogate (neobjavljene) korespondencije, autorica je argumentirala i iznijela u javnost Vitezove postupke profiliranja i odgajanja čitateljske publike, istraživanja književne tradicije i onovremenih dostignuća u europskom izdavaštvu. Autorica je predstavila i dotad neobjavljenu i nepoznatu, bogatu rukopisnu bibliografiju Grigora Viteza u kojoj je pokušao za života sumirati sva područja svog književnog djelovanja: književnika, antologičara, prevoditelja, jezikoslovca i sastavljača udžbenika, kritičara, urednika, predavača, recenzenta, novinara, suradnika obrazovnih programa u tadašnjim medijima, tajnika Društva hrvatskih književnika i obnašatelja ključnih funkcija u hrvatskim državnim institucijama u razdoblju pedesetih i šezdesetih godina dvadesetog stoljeća.
koncentrični krugovi djelovanja, književnik, urednik, kritičar, prevoditelj, pedagog, profiliranje čitatelja, rukopisna bibliografija, korespondencija
nije evidentirano
engleski
Concentric semantical circles of Grigor Vitez' literary work
nije evidentirano
concentric circles of infuence, literarywork, libraries, music, art, correspondence, manuscript bibliography
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3.-47..
objavljeno
Podaci o knjizi
Veliki vidar - stoljeće Grigora Viteza
Zalar, Diana ; Protrka Štimec, Marina ; Zima, Dubravka
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2013.
978-953-7210-62-5