Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 674595

Roditelji u procesu procjene rane komunikacije: partneri ili pristrani promatrači?


Cepanec, Maja; Šimleša, Sanja
Roditelji u procesu procjene rane komunikacije: partneri ili pristrani promatrači? // 8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Zagreb, Hrvatska, 2012. str. 137-137 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Roditelji u procesu procjene rane komunikacije: partneri ili pristrani promatrači?
(Parents in the assessment of early communication: partners or biased observers?)

Autori
Cepanec, Maja ; Šimleša, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / - , 2012, 137-137

ISBN
978-953-6418-71-8

Skup
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima (8. međunarodni znanstveni skup)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27-29.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Rana komunikacija; procjena; roditelji
(Early communication; assessment; parents)

Sažetak
CILJ: Cilj ovog istraživanja je analiza i kritički osvrt na roditeljska izvješća o ranoj komunikaciji, uz poseban naglasak na vrijeme pojavljivanja dijagnostički važnih razvojnih pokazatelja. METODE: Analizirani su odgovori 1400 roditelja na CSBS DP ljestvici za procjenu ranog komunikacijskog i simboličkog ponašanja i odgovori 627 roditelja na Komunikacijskim razvojnim ljestvicama (Koralje). Ti su podaci uspoređeni s podacima o pojavi komunikacijskih ponašanja u laboratorijskim istraživanjima, uzimajući u obzir varijabilnost u populaciji djece urednog razvoja. Na dodatnom uzorku od 211 roditeljskih parova analizirane su razlike između majki i očeva u procjeni rane komunikacije. REZULTATI: Vrijeme pojave klinički važnih razvojnih pokazatelja u roditeljskim izvještajima u velikoj se mjeri podudaraju s podacima dobivenim u laboratorijskim istraživanjima. Ipak, važno je uočiti da manji postotak roditelja opisuje pojavu nekih ponašanja u ranijoj dobi no što su opisana u literaturi. Tako roditelji počinju izvještavati o pojavi intencijske komunikacije, uporabi geste pokazivanja i uporabi prvih riječi u dobi od 6 mjeseci, slaganju riječi u dobi od 7 mjeseci, te pojavi igre pretvaranja u dobi od 9 mjeseci. Jednako tako, uočavaju se i razlike između majki i očeva u opisivanju nekih obilježja rane komunikacije, posebice u odnosu na čestice u komunikacijskim ljestvicama. ZAKLJUČAK: Roditelji su uglavnom pouzdani partneri u postupku procjene ranog komunikacijskog i jezičnog razvoja. No, važno je uvijek imati na umu da neki roditelji precjenjuju sposobnosti svoje djece, te da ponekad postoje značajne razlike u izvještajima majka i očeva. Iz tih razloga uputno je promisliti o jasnoći i konkretnosti pitanja koja se postavljaju roditeljima, kao i potaknuti uključivanje oba roditelja u postupak procjene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Marta Ljubešić, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb