Roditelji u procesu procjene rane komunikacije: partneri ili pristrani promatrači? (CROSBI ID 606436)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cepanec, Maja ; Šimleša, Sanja
hrvatski
Roditelji u procesu procjene rane komunikacije: partneri ili pristrani promatrači?
CILJ: Cilj ovog istraživanja je analiza i kritički osvrt na roditeljska izvješća o ranoj komunikaciji, uz poseban naglasak na vrijeme pojavljivanja dijagnostički važnih razvojnih pokazatelja. METODE: Analizirani su odgovori 1400 roditelja na CSBS DP ljestvici za procjenu ranog komunikacijskog i simboličkog ponašanja i odgovori 627 roditelja na Komunikacijskim razvojnim ljestvicama (Koralje). Ti su podaci uspoređeni s podacima o pojavi komunikacijskih ponašanja u laboratorijskim istraživanjima, uzimajući u obzir varijabilnost u populaciji djece urednog razvoja. Na dodatnom uzorku od 211 roditeljskih parova analizirane su razlike između majki i očeva u procjeni rane komunikacije. REZULTATI: Vrijeme pojave klinički važnih razvojnih pokazatelja u roditeljskim izvještajima u velikoj se mjeri podudaraju s podacima dobivenim u laboratorijskim istraživanjima. Ipak, važno je uočiti da manji postotak roditelja opisuje pojavu nekih ponašanja u ranijoj dobi no što su opisana u literaturi. Tako roditelji počinju izvještavati o pojavi intencijske komunikacije, uporabi geste pokazivanja i uporabi prvih riječi u dobi od 6 mjeseci, slaganju riječi u dobi od 7 mjeseci, te pojavi igre pretvaranja u dobi od 9 mjeseci. Jednako tako, uočavaju se i razlike između majki i očeva u opisivanju nekih obilježja rane komunikacije, posebice u odnosu na čestice u komunikacijskim ljestvicama. ZAKLJUČAK: Roditelji su uglavnom pouzdani partneri u postupku procjene ranog komunikacijskog i jezičnog razvoja. No, važno je uvijek imati na umu da neki roditelji precjenjuju sposobnosti svoje djece, te da ponekad postoje značajne razlike u izvještajima majka i očeva. Iz tih razloga uputno je promisliti o jasnoći i konkretnosti pitanja koja se postavljaju roditeljima, kao i potaknuti uključivanje oba roditelja u postupak procjene.
rana komunikacija; procjena; roditelji
nije evidentirano
engleski
parents in the assessment of early communication: partners or biased observers?
nije evidentirano
early communication; assessment; parents
nije evidentirano
Podaci o prilogu
137-137.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima (8. međunarodni znanstveni skup)
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska