Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (CROSBI ID 383324)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Veljača, Jelena
Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra
Poremećaji iz autističnoga spektra su razvojni poremećaji koji se očituju u teškoćama socijalne interakcije i komunikacije te stereotipnim ponašanjem i suženim područjima interesa. Pojavljivanje simptoma ograničeno je na razdoblje prve tri godine života, a prvi znakovi su vidljivi već u dojenačkoj dobi. Nedostatak u socijalnim interakcijama i vrlo oskudan kontakt očima otežavaju razvoj združene pažnje i teorije uma koje omogućavaju uredan komunikacijski i jezično - govorni razvoj. Etiologija poremećaja je još uvijek nepoznata, a pretpostavlja se da je riječ o više različitih uzroka koji daju sličnu kliničku sliku s dominantnim simptomima. Stoga je dijete s poremećajima iz autističnog spektra ravnopravni kandidat za uključivanje u program rane intervencije koja predstavlja proces podrške djeci koja imaju teškoće u razvoju ili kod koje postoji čimbenik rizika za razvojno odstupanje te pravovremenog informiranja, savjetovanja, edukacije njihovih roditelja. Jedan takav slučaj provođenja rane intervencije u obitelji prikazan je u ovom radu. Dječak (KD: 3, 4) s poremećajima iz autističnog spektra dobiva mogućnost stručne podrške na stručnu podršku u svom domu, u trajanju od šest mjeseci, kontinuirano u obliku dolaska studentice u obitelj. Rana intervencija se usmjerava na stvaranje socijalno-komunikacijskih iskustava, u svrhu razvijanja komunikacijskih funkcija i sredstava kao baze za razvoj jezika i govora, te savjetovanje obitelji u pogledu primjerenih načina poticanja u svakodnevici.
poremećaji iz autističnog spektra; rana intervencija; programi podrške; komunikacijski razvoj; strategije za poticanje komunikacijskog razvoja
nije evidentirano
engleski
Supporting Communicative Development in a Child with Autism Spectrum Disorder
nije evidentirano
Autism Spectrum Disorders; early intervention; support programs; communication development; strategies for encouraging communication development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
13.03.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb