Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (CROSBI ID 383324)

Ocjenski rad | diplomski rad

Veljača, Jelena Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra / Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2013

Podaci o odgovornosti

Veljača, Jelena

Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina

hrvatski

Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra

Poremećaji iz autističnoga spektra su razvojni poremećaji koji se očituju u teškoćama socijalne interakcije i komunikacije te stereotipnim ponašanjem i suženim područjima interesa. Pojavljivanje simptoma ograničeno je na razdoblje prve tri godine života, a prvi znakovi su vidljivi već u dojenačkoj dobi. Nedostatak u socijalnim interakcijama i vrlo oskudan kontakt očima otežavaju razvoj združene pažnje i teorije uma koje omogućavaju uredan komunikacijski i jezično - govorni razvoj. Etiologija poremećaja je još uvijek nepoznata, a pretpostavlja se da je riječ o više različitih uzroka koji daju sličnu kliničku sliku s dominantnim simptomima. Stoga je dijete s poremećajima iz autističnog spektra ravnopravni kandidat za uključivanje u program rane intervencije koja predstavlja proces podrške djeci koja imaju teškoće u razvoju ili kod koje postoji čimbenik rizika za razvojno odstupanje te pravovremenog informiranja, savjetovanja, edukacije njihovih roditelja. Jedan takav slučaj provođenja rane intervencije u obitelji prikazan je u ovom radu. Dječak (KD: 3, 4) s poremećajima iz autističnog spektra dobiva mogućnost stručne podrške na stručnu podršku u svom domu, u trajanju od šest mjeseci, kontinuirano u obliku dolaska studentice u obitelj. Rana intervencija se usmjerava na stvaranje socijalno-komunikacijskih iskustava, u svrhu razvijanja komunikacijskih funkcija i sredstava kao baze za razvoj jezika i govora, te savjetovanje obitelji u pogledu primjerenih načina poticanja u svakodnevici.

poremećaji iz autističnog spektra; rana intervencija; programi podrške; komunikacijski razvoj; strategije za poticanje komunikacijskog razvoja

nije evidentirano

engleski

Supporting Communicative Development in a Child with Autism Spectrum Disorder

nije evidentirano

Autism Spectrum Disorders; early intervention; support programs; communication development; strategies for encouraging communication development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

13.03.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija