Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 673336

Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra


Veljača, Jelena
Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 673336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra
(Supporting Communicative Development in a Child with Autism Spectrum Disorder)

Autori
Veljača, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.03,

Godina
2013

Stranica
52

Mentor
Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina

Ključne riječi
poremećaji iz autističnog spektra; rana intervencija; programi podrške; komunikacijski razvoj; strategije za poticanje komunikacijskog razvoja
(Autism Spectrum Disorders; early intervention; support programs; communication development; strategies for encouraging communication development)

Sažetak
Poremećaji iz autističnoga spektra su razvojni poremećaji koji se očituju u teškoćama socijalne interakcije i komunikacije te stereotipnim ponašanjem i suženim područjima interesa. Pojavljivanje simptoma ograničeno je na razdoblje prve tri godine života, a prvi znakovi su vidljivi već u dojenačkoj dobi. Nedostatak u socijalnim interakcijama i vrlo oskudan kontakt očima otežavaju razvoj združene pažnje i teorije uma koje omogućavaju uredan komunikacijski i jezično - govorni razvoj. Etiologija poremećaja je još uvijek nepoznata, a pretpostavlja se da je riječ o više različitih uzroka koji daju sličnu kliničku sliku s dominantnim simptomima. Stoga je dijete s poremećajima iz autističnog spektra ravnopravni kandidat za uključivanje u program rane intervencije koja predstavlja proces podrške djeci koja imaju teškoće u razvoju ili kod koje postoji čimbenik rizika za razvojno odstupanje te pravovremenog informiranja, savjetovanja, edukacije njihovih roditelja. Jedan takav slučaj provođenja rane intervencije u obitelji prikazan je u ovom radu. Dječak (KD: 3, 4) s poremećajima iz autističnog spektra dobiva mogućnost stručne podrške na stručnu podršku u svom domu, u trajanju od šest mjeseci, kontinuirano u obliku dolaska studentice u obitelj. Rana intervencija se usmjerava na stvaranje socijalno-komunikacijskih iskustava, u svrhu razvijanja komunikacijskih funkcija i sredstava kao baze za razvoj jezika i govora, te savjetovanje obitelji u pogledu primjerenih načina poticanja u svakodnevici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Marta Ljubešić, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Ljubešić (mentor)

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)

Citiraj ovu publikaciju

Veljača, Jelena
Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Veljača, J. (2013) 'Poticanje komunikacijskog razvoja kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Velja\v{c}a, J.}, year = {2013}, pages = {52}, keywords = {Autism Spectrum Disorders, early intervention, support programs, communication development, strategies for encouraging communication development}, title = {Supporting Communicative Development in a Child with Autism Spectrum Disorder}, keyword = {Autism Spectrum Disorders, early intervention, support programs, communication development, strategies for encouraging communication development}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font