Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost (CROSBI ID 606072)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost
Interkulturalni kurikulum koji je samo dijelom usmjeren prema upoznavanju vlastite (manjinske) kulture i prošlosti, kao jednakovrijedne dominantnoj kulturi, može utjecati na razvoj grupnog (nacionalnog) ponosa, samopoštovanja, a posredno motivacije i boljeg školskog uspjeha. Stvaranje kurikuluma predstavlja sukonstrukcijski proces (proces zajedničke tvorbe) koji se stvara i razvija licem u lice, u interakciji s realnim ljudima i realnim problemima u konkretnom socijalnom kontekstu kao što su razredi, škole, okružje, što je u suprotnosti s uobičajenim stajalištem da se obrazovne reforme prilagođavaju školama više nego što se škole prilagođavaju reformama. Pri izradi interkulturalnoga kurikuluma valjalo bi se voditi odrednicama nacionalne kulture, uz uvažavanje doprinosa i posebnosti etničkih manjina. Osnova sukonstrukcije znanja i razumijevanja temelji se na slici učenika kao kompetentnoga sudionika vlastitoga učenja i razvoja, koji je sposoban ravnopravno participirati u interakcijama s odraslima i drugim učenicima. Proces sukonstruiranja znanja i razumijevanja nije moguće ostvariti bez postizanja ravnopravnih, uvažavajućih i partnerskih odnosa učenika i odraslih (učitelja), kao i kulturno različitih - prema odgoju za različitost.
interkulturalni kurikulum; odgoj za različitost; škola
nije evidentirano
engleski
Intercultural curriculum and education for diversity
nije evidentirano
intercultural curriculum; education for diversity; school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2013.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i odgoj za različitost"
pozvano predavanje
12.12.2013-13.12.2013
Zagreb, Hrvatska