Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 672573

Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije


Sablić, Marija; Hrvatić, Neven
Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije // Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Novi Sad, 2013. str. 235-246 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije
(Intercultural sensitivity of students of pedagogy)

Autori
Sablić, Marija ; Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I / Živančević Sekeruš, Ivana - Novi Sad : Filozofski fakultet Novi Sad, 2013, 235-246

ISBN
978866065184-8

Skup
Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura"

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 1. 12. 2011

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Interkulturalne kompetencije; interkulturalna osjetljivost; sociodemografske karakteristike ispitanika
(Intercultural competence; intercultural sensitivity; socio-demographic characteristics of respondents)

Sažetak
Sukladno trendu globalizacije i internacionalizacije, raste i važnost posjedovanja kompetencije komuniciranja s ljudima različitoga kulturnoga podrijetla. Interkulturalna se osjetljivost uzima kao jedna od glavnih komponenti interkulturalne kompetencije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1320 studenata prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija pedagogije na pet hrvatskih sveučilišta u regionalnim centrima Zagrebu, Osijeku, Zadru, Splitu i Rijeci, sveučilištima u Sarajevu i Mostaru (Federacija BiH), Novom Sadu i Nišu (Republika Srbija), Sveučilištu u Nitri (Slovačka Republika) i Sveučilištu u Pragu (Češka Republika). U ovom nas je istraživanju stoga zanimalo u kojoj mjeri sociodemografske karakteristike ispitanika utječu na stupanj izraženoga etnocentrizma i etnorelativizma, odnosno razinu njihove interkulturalne osjetljivosti.U istraživanju se pošlo od polazne hipoteze da postoji statistički značajna povezanost između iskazane razine interkulturalne osjetljivosti, odnosno stupnja etnocentrizma i etnorelativizma među studentima s obzirom na njihove sociodemografske karakteristike (spol, dob, razinu studija i zemlju studiranja). Rezultati t-testa pokazali su viši stupanj etnocentrizma kod studenata muškoga spola. Analiza rezultata s obzirom na dob studenata pokazuje kako se razina interkulturalne osjetljivosti smanjuje što su studenti starije dobi. Kada je u pitanju razina studija, analiza iskazanog stupnja etnorelativizma pokazuje kako najviši stupanj etnorelativne orijentacije pokazuju studenti koji studiraju na poslijediplomskoj razini , dok najniži stupanj etnorelativne orijentacije pokazuju studenti koji studiraju na prijediplomskoj razini studija. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak kako najviši stupanj etnocentrične orijentacije, a time i najnižu razinu interkulturalne osjetljivosti pokazuju slovački studenti, zatim slijede češki studenti, studenti koji studiraju u BiH i hrvatski studenti, dok najniži stupanj etnocentrične orijentacije pokazuju studenti koji studiraju u Srbiji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Neven Hrvatić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb