Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 671633

Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole


Širanović, Ana
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1/2; 191-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 671633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole
(Dialogue with students: fundamental determinant of interculturally sensitive school)

Autori
Širanović, Ana

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9 (2012), 1/2; 191-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
interkulturno osjetljiva škola; dijalog; sudjelovanje djece; dijete kao drugačiji
(interculturally sensitive school; dialogue; child participation; child as the other)

Sažetak
Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na način na koji neko društvo živi. Iz toga je razloga globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, kojega se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju značajan transformativni potencijal. Škola koja brine o najboljem interesu svojih učenika i pritom osobitu pažnju pridaje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, interkulturno je osjetljiva škola. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, kojega karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim uvažavanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, temeljna odrednica takve škole. U zaključnome se dijelu rada otvara pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacija tog pitanja za odgoj i obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Širanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Širanović, Ana
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1/2; 191-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Širanović, A. (2012) Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 191-204.
@article{article, author = {\v{S}iranovi\'{c}, A.}, year = {2012}, pages = {191-204}, keywords = {interkulturno osjetljiva \v{s}kola, dijalog, sudjelovanje djece, dijete kao druga\v{c}iji}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {9}, number = {1/2}, issn = {1334-7888}, title = {Dijalog s u\v{c}enicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive \v{s}kole}, keyword = {interkulturno osjetljiva \v{s}kola, dijalog, sudjelovanje djece, dijete kao druga\v{c}iji} }
@article{article, author = {\v{S}iranovi\'{c}, A.}, year = {2012}, pages = {191-204}, keywords = {interculturally sensitive school, dialogue, child participation, child as the other}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {9}, number = {1/2}, issn = {1334-7888}, title = {Dialogue with students: fundamental determinant of interculturally sensitive school}, keyword = {interculturally sensitive school, dialogue, child participation, child as the other} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font