Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole (CROSBI ID 200859)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Širanović, Ana
hrvatski
Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole
Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na način na koji neko društvo živi. Iz toga je razloga globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, kojega se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju značajan transformativni potencijal. Škola koja brine o najboljem interesu svojih učenika i pritom osobitu pažnju pridaje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, interkulturno je osjetljiva škola. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, kojega karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim uvažavanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, temeljna odrednica takve škole. U zaključnome se dijelu rada otvara pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacija tog pitanja za odgoj i obrazovanje.
interkulturno osjetljiva škola; dijalog; sudjelovanje djece; dijete kao drugačiji
nije evidentirano
engleski
Dialogue with students: fundamental determinant of interculturally sensitive school
nije evidentirano
interculturally sensitive school; dialogue; child participation; child as the other
nije evidentirano