Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 671535

Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi


Šimleša, Sanja
Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 671535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi
(INTERRELATION AMONG EXECUTIVE FUNCTIONS, THEORY OF MIND AND LANGUAGE COMPREHENSION IN PRESCHOOL CHILDREN)

Autori
Šimleša, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
08.02

Godina
2013

Stranica
179

Mentor
Ljubešić, Marta

Ključne riječi
izvršne funkcije; teorija uma; jezično razumijevanje
(executive functions; theory of mind; language comprehension)

Sažetak
Povezanost i međudjelovanje između izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja dosad nisu dovoljno definirani u psihološkim istraživanjima. Kako bi se utvrdio međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi, na uzorku od 203 djece dobi četiri i pet godina individualno je primijenjeno niz zadataka za procjenu izvršnih funkcija (CANTAB baterija testova), teorije uma (NEPSY-II baterija testova) i jezičnog razumijevanja (Reynell razvojne ljestvice govora). U skladu s očekivanjem, različiti aspekti izvršnih funkcija su u međusobno niskim do umjerenim korelacijama što upućuje na to da su u podlozi izvršnih funkcija različiti procesi. Verbalno radno pamćenje se pokazalo kao najsnažniji prediktor teorije uma i jezičnog razumijevanja za obje dobne skupine. Jezično razumijevanje se pokazalo kao medijator veze verbalnog radnog pamćenja i teorije uma za obje dobne skupine kao i medijator veze inhibicijske kontrole i teorije uma za skupinu četverogodišnje djece. Zaključno, razvoj u predškolskoj dobi je vrlo dinamičan ; kognitivne funkcije se u funkciji kronološke dobi diferenciraju i restrukturiraju, a odnos između varijabli izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja se tijekom razvoja mijenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Marta Ljubešić, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Ljubešić (mentor)

Avatar Url Sanja Šimleša (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Šimleša, Sanja
Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Šimleša, S. (2013) 'Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}imle\v{s}a, S.}, year = {2013}, pages = {179}, keywords = {executive functions, theory of mind, language comprehension}, title = {INTERRELATION AMONG EXECUTIVE FUNCTIONS, THEORY OF MIND AND LANGUAGE COMPREHENSION IN PRESCHOOL CHILDREN}, keyword = {executive functions, theory of mind, language comprehension}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font