Prati li reforma učenja reformu visokog obrazovanja? (CROSBI ID 200803)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Piršl, Elvi ; Ambros-Randić, Neala
hrvatski
Prati li reforma učenja reformu visokog obrazovanja?
Cilj je ovoga rada utvrditi je li reforma visokog obrazovanja, poznata pod imenom Bolonjski proces, utjecala na promjene u pristupu učenju. Istraživanje je provedeno na ukupnom uzorku od 216 studentica i studenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli od čega je 93 onih koji su studirali po programu prije uvođenja bolonjskog procesa i 123 polaznika koji su studirali po novom visokoškolskom programu temeljenom na načelima Bolonjske deklaracije. Za ispitivanje njihovih strategija učenja primijenjen je upitnik čije subskale procjenjuju organizaciju, fleksibilnost u učenju, način obrade informacija, upotrebu pomagala, aktivno sudjelovanje u nastavi, te motiviranost i anksioznost. Analize rezultata ukazale su na postojanje statistički značajnih razlika među skupinama u korist polaznika novog sustava studiranja: studenti koji studiraju po bolonjskom sustavu značajno se više koriste pomagalima, više obrađuju sadržaj, fleksibilniji su u učenju, aktivniji i motiviraniji od svojih prethodnika. Dobivene razlike razmatrane su u kontekstu promijenjenih uvjeta studiranja i novoga sustava visokog obrazovanja.
Bolonjski proces ; motivacija ; poučavanje ; strategije učenja ; anksioznost
nije evidentirano
engleski
Are the reforms in learning compatible with the reforms in higher education?
nije evidentirano
Bologna process ; motivation ; teaching ; learning strategies ; anxiety
nije evidentirano