Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli (CROSBI ID 200787)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bilić, Vesna Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 1-16

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna

hrvatski

Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli

U ovom radu analizira se odnos između realnih i virtualnih adolescentskih prijateljstva i nekih njihovih individualnih osobina (sramežljivost, usamljenost, samopoštovanje) i percipirane kvalitete odnosa s roditeljima, prijateljima i nastavnicima, te osjećaja pripadnosti školi i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovao 481 (48, 9% M i 51.1% Ž) učenik sedmog i osmog razreda (prosječna dob 13, 84 ; SD=0, 68). Korelacijskom analizom je utvrđena pozitivna povezanost između socijalne podrške obitelji, prijatelja i nastavnika, osjećaja pripadnosti školi, boljeg školskog uspjeha i odnosa sa stvarnim prijateljima. No, što su učenici usamljeniji i što im je samopoštovanje niže, podrška obitelji slabija, a školski uspjeh lošiji oni imaju intenzivnije interakcija s virtualnim prijateljima. Višestruke regresijske analize pokazuju da pozitivne interakcije sa stvarnim prijateljima imaju djevojke te učenici koji osjećaju veću pripadnost školi, a negativne interakcije imaju učenici nižeg samopoštovanja i oni koji osjećaju manju pripadnost školi. S virtualnim prijateljima pozitivne interakcije imaju učenici koji imaju podršku od stvarnih prijatelja, a o većem intenzitetu negativnih interakcija izvještavaju dječaci, te učenici koji su usamljeni i imaju niže samopoštovanje. Dobiveni rezultati doprinose proširivanju spoznaja o stvarnim i virtualnim adolescentskim prijateljstvima, a mogu biti korisni za praktično postupanje roditeljima i učiteljima te služiti kao poticaj za nova istraživanja ovog fenomena.

socijalna podrška ; pripadnost školi ; virtualni prijatelji ; usamljenost

nije evidentirano

engleski

Real and Virtual Adolescent Friendships: The Role of Social Support, Certain Individual Characteristics and School Variables

nije evidentirano

social support ; school affiliation ; online friends ; loneliness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (2)

2013.

1-16

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost