Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Moralne dvojbe i etička refleksija (CROSBI ID 200786)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Raunić, Raul Moralne dvojbe i etička refleksija // Metodički ogledi, Vol. 9 (2002) 1 (2002), 1; 45-53

Podaci o odgovornosti

Raunić, Raul

hrvatski

Moralne dvojbe i etička refleksija

Autor razmatra tri povezane teme: legitimnost, narav i svrhe etičkog odgoja ; modele etičkog poučavanja ; i aktualne prijepore o identitetu školskog prdmeta etika. u okviru prve teme autor kritizira tradicionalno, sokratovsko-platonovsko stajalište, kao i tome suprotstavljenu, modernu liberalnu teoriju odgoja. To otvara put posredničkom stajalištu perfekcionističkog liberalizma ili demokratskom moralnom odgoju. Ono treba uzeti u obzir tri stvari: a) složenost moralnog odgoja koja uključuje nekoliko razina: njegovanje moralne osjetljivosti, moralnih osjećaja, refleksivene autonomije i spremnosti da se djeluje u skladu s vlastitim uvjerenjima ; b) moderno iskustvo moralnih konflikata i pluralizma razboritih koncepcija dobra života ; c)filozofsko utemeljenje kritičkog mišljenja u refleksivnoj općosti i stilu argumenata koji zahtijevaju da budu racionalno prihvaćeni. Druga teme naznačuje četiri idealnotipska modela etičkog poučavanja: vrijednosna razjašnjenja, vrijednosne analize, oblikovanje karakternih crta, razvojno formiranje kroz moralne dvojbe. U okviru treće teme autor ističe tri stvari: a) ulogu stručne i kritčke javnosti u oblikovanju nastavnog predmeta ; b) potrebu za filozofskim utemeljenjem te sadržajnim i metodičkim odterećenjem od teološke i ekleziološke perspektive ; c) potrebu da udžbenici budu na primjereni način filozofski utemeljeni što znači da pružaju racionalno i uvjeljivo uoprište za suočavanje s moralnim problemima svakodnevnog života.

legitimnost; narava i svrhe etičkog odgoja; modeli etičkog poučavanja;; identitet školskog predmeta etika

nije evidentirano

engleski

Moral Dilemmas and Ethical Reflection

nije evidentirano

legitimacy; nature; and purposes of ethical education; models of ethical teaching; identity of the school subject of ethics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Vol. 9 (2002) 1 (1)

2002.

45-53

objavljeno

0353-765X

Povezanost rada

Pedagogija, Filozofija