Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici (CROSBI ID 605772)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Planinć, Maja Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici // Metodike u suvremenom odgojno - obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Domović, Vlatka ; Bežen, Ante et al. (ur.). Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2012. str. 34-35

Podaci o odgovornosti

Planinć, Maja

hrvatski

Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici

Metodika nastave fizike doživjela je brojne transformacije u posljednjih tridesetak godina uslijed intenzivnog razvoja edukacijskih istraživanja u fizici. Taj je razvoj bio potaknut rastućom potrebom društva za učinkovitijom nastavom fizike na svim nivoima. Edukacijska istraživanja u fizici usmjerena su na razumijevanje temeljnih učeničkih problema u nastavi fizike, kao što su njihove konceptualne i matematičko-logičke poteškoće, kao i na razvijanje novih nastavnih metoda i strategija, te njihovu evaluaciju. Istraživanja provedena u Hrvatskoj u sklopu projekta „Edukacijska istraživanja u fizici i matematici“ nadovezuju se na istraživanja u svijetu i ukazuju na postojanje sličnih problema kod hrvatskih učenika i studenata kao i kod učenika i studenata u drugim zemljama. U razvijenom je svijetu, osobito u SAD i Australiji, edukacijska fizika stekla status grane fizike, te većina odsjeka za fiziku tamošnjih sveučilišta ima svoju PER (physics education research) grupu. Mnogi od njih dodjeljuju i doktorate iz fizike za radove s temom iz edukacijskih istraživanja u fizici. Osobito je važno da i vodeći svjetski fizikalni znanstveni časopisi otvaraju prostor takvim radovima (npr. Physical Review). U Europi je situacija šarenija, neke su istraživačke grupe unutar odsjeka za fiziku, a neke unutar edukacijskih instituta, no pokazuje se da je za razvoj područja produktivniji prvi model. Većina grupa ima problem premalog broja istraživača, što je povezano s nedostatkom odgovarajućih poslijediplomskih studija. U Hrvatskoj su načinjeni prvi koraci na FO PMF-a u Zagrebu, gdje je 2005. dodijeljen prvi doktorat iz fizike s temom iz edukacijske fizike, a uskoro se očekuje još jedan, no nedostaje još uvijek šira strukturna potpora toj novoj grani istraživanja.

nastava fizike; metodika; edukacijska istraživanja

nije evidentirano

engleski

Methodology of physics teaching in the context of physics education research

nije evidentirano

physics teaching; methodology; education research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

34-35.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Metodike u suvremenom odgojno - obrazovnom sustavu

Milanović, Dragan ; Domović, Vlatka ; Bežen, Ante ; Prskalo, Ivan

Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske

Podaci o skupu

Znanstveni skup prigodom obilježavanja 20. obljetnice AOOZH-a: "Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu"

ostalo

15.03.2012-15.03.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija