Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 670993

Usporedba obrazovne sredine u državnim i Montessori školama


Klečak, Andrea
Usporedba obrazovne sredine u državnim i Montessori školama 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


Naslov
Usporedba obrazovne sredine u državnim i Montessori školama
(Comparation of educational environment in public state schools and Montessori schools)

Autori
Klečak, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
2013

Godina
2013

Stranica
67

Mentor
Matijević, Milan

Neposredni voditelj
Rajić, Višnja

Ključne riječi
Obrazovna sredina; Montessori pedagogija; osnovna škola; pripremljena okolina
(Educational environment; Montessory pedagogy; primary school; prepared environment)

Sažetak
Cilj ovog rada je usporediti obrazovnu sredinu u državnim školama s obrazovnom sredinom u Montessori školama – pripremljenom sredinom. U prvom dijelu rada se donose teorijska polazišta za definiranje pojma obrazovne sredine i mjerila koja propisuju Državni pedagoški standardi. U drugom dijelu rada predstavljaju se teorijska polazišta Montessori pedagogije. U trećem dijelu rada opisane su obrazovne sredine u pet škola na području Zagreba i prve Montessori škole u Hrvatskoj Osnovne Montessori škole barunice Dédée Vranyczany te uspoređeni izdvojeni elementi kao pokazatelji kvalitete obrazovne sredine. Državne škole uključene u istraživanje su: Osnovna škola Augusta Šenoe, Osnovna škola Ljubljanica, Osnovna škola kralja Tomislava, Osnovna škola Matije Gupca i Osnovna škola Davorina Trstenjaka. Istraživanje je pokazalo da iako i državne škole i Montessori škola zadovoljavaju većinu mjerila za prostore i opremu koje propisuju Državni pedagoški standardi, jedino Montessori pripremljena okolina omogućuje svestraniji i raznovrsniji način rada nastavnika i učenika te osigurava učenicima uvjete za sva područja aktivnosti – senzorne, praktične, izražajne i misaone aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Milan Matijević, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb