Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 670968

Rano učenje engleskoga jezika prema Montessori metodi


Lampret, Mila
Rano učenje engleskoga jezika prema Montessori metodi 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


Naslov
Rano učenje engleskoga jezika prema Montessori metodi
(Early language teaching according Montessory method)

Autori
Lampret, Mila

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27. 9. 2012

Godina
2012

Stranica
86

Mentor
Matijević, Milan

Neposredni voditelj
Rajić, Višnja

Ključne riječi
Rano učenje stranih jezika; Montessori metoda; usvajanje jezika; engleski jezik
(Early language teaching; Montessori method; language acquisition; English language)

Sažetak
Svrha ovoga rada bila je prikazati razlike izmeĎu nastave ranog učenja stranih jezika koja se koristi u Montessori školi te nastave ranoga učenja engleskoga jezika koja se odvija u drţavnim školama Republike Hrvatske. U obzir je potrebno uzeti ograničenja ovoga istraţivanja vezana uz nepostojanje specifične literature vezane uz naslov ovoga rada, stoga se rad morao osloniti na sadrţaje poglavlja iz literature Marije Montessori vezane uz učenje materinskog jezika. Uz izvore dostupne u literaturi o Montessori metodi boljem razumijevanju problematike ovoga rada posluţila su dva istraţivanja o poučavanju stranih jezika prema Montessori metodi. Prvo istraţivanje, iz 1934., bavi se metodom poučavanja njemačke djece hrvatsko-srpskom jeziku uz korištenje elemenata Montessori metode, dok drugo, iz 1986., istraţuje uvoĎenje nastave francuskoga jezika u jednoj američkoj Montessori školi. Istraţivački dio rada odnosi se na intervjuiranje učiteljice engleskoga jezika niţih razreda Osnovne Montessori škole "Barunice Dedee Vranyczany" u Zagrebu. Informacije pribavljene intervjuom posluţile su za usporeĎivanje i analizu nastavnog procesa ranoga učenja engleskoga jezika u Montessori osnovnoj školi i u drţavnim osnovnim školama. Analizom intervjua i prethodnih istraţivanja utvrĎene su razlike izmeĎu spomenutih metoda koje se tiču općih nastavnih načela, uloge učitelja, uloge nastavnih materijala te načina poučavanja gramatike. Na temelju rezultata istraţivanja zaključeno je kako bi valjalo razmotriti uvoĎenje elemenata Montessori nastave u nastavu engleskoga jezika u drţavnim školama, s obzirom na specifičnosti načela Montessori metode koja naglašavaju individualiziranu nastavu temeljenu isključivo na interesima učenika. U zaključku se takoĎer ističe potreba za daljnjim istraţivanjem ovoga područja s obzirom na nepostojanje standardiziranih Montessori materijala za učenje stranih jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Milan Matijević, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb