Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kurikulumi primarnog obrazovanja – komparativna analiza (CROSBI ID 383118)

Ocjenski rad | diplomski rad

Paula-Klara Ćosić Kurikulumi primarnog obrazovanja – komparativna analiza / Matijević, Milan (mentor); Rajić, Višnja (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Paula-Klara Ćosić

Matijević, Milan

Rajić, Višnja

hrvatski

Kurikulumi primarnog obrazovanja – komparativna analiza

U ovom diplomskom radu prikazani su rezultati komparativne analize nacionalnih kurikuluma za primarno obrazovanje u 5 država: Hrvatskoj, Irskoj, Finskoj, Australiji i Kanadi. Kanada nema kurikulum na nacionalnoj razini pa su se stoga proučavale dvije najmnogoljudnije kanadske provincije Ontario i Britanska Kolumbija. Naglasak je bio na formalnoj strukturi nacionalnih kurikuluma. Analiza je pokazala da, unatoč različitom kulturom i povijesnom razvitku svake države te geografskom položaju, nacionalni kurikulumi imaju više sličnosti nego razlika u svojoj strukturi. Zajednički elementi koji su detaljno uspoređeni su: postavljanje ciljeva učenja, načela kurikuluma na kojima se temelji izrada, podjela na nastavna područja, definiranje kroskurikulumskih tema, odrednice nastavnih sadržaja, navođenje ishoda učenja i određivanje satnice za nastavna područja. Nabrojani elementi nalaze se u osnovnoj strukturi svakog nacionalnog kurikuluma, a njihov sadržaj detaljno je razrađen u pojedinačnim poglavljima. Ciljevi učenja gotovo su jednaki u svim kurikulumima s manjim razlikama. Načela kurikuluma jasno su definirana samo u hrvatskom, finskom i irskom kurikulumu. U Australiji i Finskoj još postoji tradicionalna podjela na nastavne predmete, dok ostale države imaju nastavna područja koja su podijeljena prema sličnostima u nastavnim sadržajima. Kroskurikulumske teme važan su dio svakog kurikuluma jer razvijaju onaj segment ljudskog bića koji nije uključen ni u jedan nastavni predmet, odnosno područje. Europske države imaju jednak pristup imenovanju kroskurikulumskih tema i one se tiču onih kompetencija učenika koje se nedovoljno razvijaju u nastavnim područjima. Kanadske provincije razlikuju kroskurikulumske teme za svako nastavno područje, a u australskom kurikulumu one su usmjerene na domorodačko stanovništvo i njihovu kulturu. Odrednice nastavnog sadržaja uspoređivane su za jezično, matematičko i umjetničko područje. Jasno se vidi različit pristup tim kompetencijama kao i navođenju ciljeva učenja. Satnica za nastavna područja, odnosno predmete također je različita u svakom kurikulumu. Ovom analizom utvrdila se međunarodna težnja jednakim vrijednostima u odgoju i obrazovanju.

nacionalni kurikulum; primarno obrazovanje; sastavnice kurikuluma; kompetencije; analiza sadržaja

nije evidentirano

engleski

Curriculums of primary education - comparative analysis

nije evidentirano

national curriculum; primary education; components of curriculum; competencies; content analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

01.01.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija