(Auto)egzotizacija Balkana i etnografija nositelja značenja u tri primjera sedme umjetnosti (CROSBI ID 200649)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matošević, Andrea
hrvatski
(Auto)egzotizacija Balkana i etnografija nositelja značenja u tri primjera sedme umjetnosti
Povijesno se, a napose početkom i tijekom 20. stoljeća, geografski neodređen prostor Balkana u “zapadnjačkoj” spisateljsko-umjetničkoj produkciji opisuje u terminima brutalnog, sadističkog, neupravljivog te naposljetku polu-, odnosno, neciviliziranog. Analizom i interpretacijom triju recentnih primjera filmske umjetnosti – Prije kiše (1994.) Milča Mančevskog, Underground (1995.) Emira Kusturice i Kino Lika (2007.) Dalibora Matanića, u radu se pokazuje žilavost diskursa o egzotičnome Drugome, što u produkciji sineasta s prostora Balkana kulminira u fenomenu (auto)-egzotizacije, odnosno prihvaćanju i repetiranju prikaza stereotipnih životnih modusa na poluotoku.
Balkan; umjetnost; film; Prije kiše; Underground; Kino Lika; zoofilija
nije evidentirano
engleski
(Auto)exotisation of the Balkans and the Ethnography of the Bearer of Meaning in Three Examples of “the Seventh Art”
nije evidentirano
the Balkans; art; film; Prije kiše; Underground; Kino Lika; zoophilia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48 (2)
2011.
31-49
objavljeno
0547-2504