Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

(Auto)egzotizacija Balkana i etnografija nositelja značenja u tri primjera sedme umjetnosti (CROSBI ID 200649)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Matošević, Andrea (Auto)egzotizacija Balkana i etnografija nositelja značenja u tri primjera sedme umjetnosti // Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 48 (2011), 2; 31-49

Podaci o odgovornosti

Matošević, Andrea

hrvatski

(Auto)egzotizacija Balkana i etnografija nositelja značenja u tri primjera sedme umjetnosti

Povijesno se, a napose početkom i tijekom 20. stoljeća, geografski neodređen prostor Balkana u “zapadnjačkoj” spisateljsko-umjetničkoj produkciji opisuje u terminima brutalnog, sadističkog, neupravljivog te naposljetku polu-, odnosno, neciviliziranog. Analizom i interpretacijom triju recentnih primjera filmske umjetnosti – Prije kiše (1994.) Milča Mančevskog, Underground (1995.) Emira Kusturice i Kino Lika (2007.) Dalibora Matanića, u radu se pokazuje žilavost diskursa o egzotičnome Drugome, što u produkciji sineasta s prostora Balkana kulminira u fenomenu (auto)-egzotizacije, odnosno prihvaćanju i repetiranju prikaza stereotipnih životnih modusa na poluotoku.

Balkan; umjetnost; film; Prije kiše; Underground; Kino Lika; zoofilija

nije evidentirano

engleski

(Auto)exotisation of the Balkans and the Ethnography of the Bearer of Meaning in Three Examples of ““the Seventh Art”

nije evidentirano

the Balkans; art; film; Prije kišše; Underground; Kino Lika; zoophilia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48 (2)

2011.

31-49

objavljeno

0547-2504

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost