Odumire li država na krivim mjestima? Kriza političkog autoriteta javnog školstva (CROSBI ID 50136)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Raunić, Raul
hrvatski
Odumire li država na krivim mjestima? Kriza političkog autoriteta javnog školstva
Povezanost između javnog školstva i demokracije autor razmatra na dvije povezane: 1.) na razini reprodukcije demokratske političke kulture ; i 2.) na razini unutar-školskog demokratskog ustrojstva. U prvom je planu problem prve razine. Dužnosti demokratskoga političkog autoriteta javnog školstva su osigurati uvjete za stvaranje spoznajnih i karakternih sposobnosti autonomije pojedinca. Takva svrha demokratskog autoriteta javnog školstva objedinjuje dvije komplementarne zadaće: a) osigurati pretpostavke za očuvanje vrijednosnog pluralizma u društvu ; b) promicati političke vrline ili vrline javne moralnosti, koje počivaju na uzajamno prihvatljivim razlozima, te omogućavaju reprodukciju političke slobode za svaku razboritu koncepciju dobrog života. Pri tome su isključene one koncepcije koje ne prihvaćaju temeljne demokratske političke vrline, jer biti tolerantan, ne znači dopuštati sve stilove života, nego i reagirati na one stilove života koji ugrožavaju demokratski okvir političkog djelovanja. Razumljivo je da će, zbog razloga kulturne koherencije, određene razborite koncepcija dobrog života biti sadržajno zastupljenije, ali to ne znači da zbog toga trebaju biti protumačene kao vrijednosno superiornije.
javno školstvo, demokracija, odgojne i političke vrline
nije evidentirano
engleski
Does the state withdraw away on the wrong side? Crises of the political authority in the sphere of public education
nije evidentirano
public education, democracy, educational and political virtues
nije evidentirano
Podaci o prilogu
115-120..
objavljeno
Podaci o knjizi
Dvornik, Srđan i Uzelac, Maja
Zagreb: Heinrich-Böll-Stiftung
2003.
953-98520-2-1