Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 670315

Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa


Kolak, Ante
Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa // Anali Zavoda za povijest odgoja, 9 (2010), 67-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa
(Historical aspects of the basic determinants of the teaching process)

Autori
Kolak, Ante

Izvornik
Anali Zavoda za povijest odgoja (1330-1020) 9 (2010); 67-78

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Nastavni proces; povijest nastave; povijest pedagogije
(Teaching process; history of teaching; history of pedagogy)

Sažetak
Škola kao institucija i nastava kao najvažniji proces u toj instituciji duboko je ukorijenjena u svim nama poznatim civilizacijama. Da bismo utvrdili temeljne odrednice nastave i futurološki razmišljali o odrednicama suvremenoga nastavnoga procesa, nužno je barem «zaviriti» u prošlost i «zaroniti» u sadašnjost, što je i cilj ovoga rada. Povijesni pregled ovoga rada izdvaja ključne elemente koji su utjecali na glavne odrednice nastavnoga procesa i obuhvaća duboke korijene u predkršćanskom razdoblju, početke kršćanstva s refleksijom na nastavni proces, srednjovjekovnu nastavu, utjecaj humanizma i renesanse na nastavu, nastavu u socijalistički uređenom društvu te utjecaj demokratskih društvenih odnosa na nastavni proces. Izdvajajući glavne odrednice nastavnoga procesa iz prošlosti, ostaje i dalje otvoreno pitanje hoće li se suvremena nastava razračunati s brojnim naslijeđima prethodnih civilizacija, hoće li samo nešto izmijeniti ili će se temeljito preoblikovati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ante Kolak, (237424)