Growing up together workshops with parents of young children in family centers (CROSBI ID 605554)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Pećnik, Ninoslava ; Lugović, Gina
engleski
Growing up together workshops with parents of young children in family centers
Cilj ovog izlaganja je opisati teorijske osnove, proces provedbe i rezultate evaluacije Programa radionica s roditeljima najmlađe djece 'Rastimo zajedno' (Pećnik i Starc, 2010.) kojeg je, tijekom 2011. i 2012. godine s ukupno 16 roditeljskih grupa, provelo 11 obiteljskih centara iz Šibenika, Splita, Pule, Rijeke, Vinkovaca, Virovitice, Koprivnice, Siska, Varaždina, Zagreba i Velike Gorice. Prvi problem rada bio je provjeriti razlike u socio-demografskim obilježjima roditelja koji su korisnici programa 'Rastimo zajedno' u obiteljskim centrima (n=125), u odnosu na roditelje sudionike ovog programa u dječjim vrtićima (n=634), kao i razlike njihovim potrebama za stručnom podrškom u roditeljstvu. Ukupan uzorak sudionika programa čini 759 roditelja (90% žena i 10% muškaraca). Većina sudionika završila je srednju ili višu školu, a gotovo polovina fakultet (47, 7%). U obiteljskim centrima u programu je sudjelovalo relativno više muškaraca nego u dječjim vrtićima dok s obzirom na obrazovni status nije utvrđena značajna razlika. Kvalitativni podaci prikupljeni u svrhu evaluacije učinaka programa pokazuju koja su to pitanja koja roditelje dovode u program 'Rastimo zajedno'. Pitanja iz kategorija 'Jesam li dobar roditelj?', 'Kako biti bolji roditelj?', 'Kako poboljšati odnos/komunikaciju s djetetom?' javljaju se značajno češće kod roditelja koji se uključuju u program u obiteljskim centrima u odnosu na sudionike programa u dječjim vrtićima kojima su najčešća pitanja iz kategorija 'Kako postaviti granice?', 'Kako se nositi s djetetovim prkosom?', 'Kako uspostaviti samokontrolu (ljutnje)?'i druga. Većina sudionika programa (93, 1% iz obiteljskih centara i 84, 6% iz dječjih vrtića) na radionicama je pronašla odgovor na svoja roditeljska pitanja, a njihov je udio značajno veći među sudionicima programa u obiteljskim centrima. Drugi problem rada odnosio se na provjeru postojanja razlika u uvjerenjima o poželjnom odnosu prema djetetu, roditeljskom doživljaju djelotvornosti u roditeljskoj ulozi te odabranim roditeljskim ponašanjima prije i poslije sudjelovanja u programu 'Rastimo zajedno' u obiteljskim centrima. Instrumentarij je uključivao prilagođeni Upitnik roditeljskih uvjerenja (Pećnik i sur., 2011.) i Ljestvicu roditeljske djelotvornosti (Keresteš i sur., 2010). Usporedba rezultata sudionika programa prije i poslije ciklusa radionica (n=125) pokazuje da se uvjerenja o odgoju male djece mijenjaju u smjeru većeg prihvaćanja odgojnih postupaka koji poštuju djetetovo dostojanstvo i integritet. Doživljaj djelotvornosti u roditeljskoj ulozi značajno je veći na kraju ciklusa radionica. Po završetku programa roditelji izvještavaju o značajno većoj učestalosti uključenosti u zajedničke aktivnosti s djetetom i pružanja podrške razvoju djetetovog samostalnog rješavanja problema kao i o manjoj učestalosti vikanja i udaranja djeteta. Uz nužan oprez pri interpretaciji dobivenih razlika, nalazi se uzimaju kao prilog potvrdi vrijednosti programa 'Rastimo zajedno' u ponudi usluga obiteljskih centara.
parenting; prevention; parenting support; family centers
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
20. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa
poster
07.11.2012-10.11.2012
Dubrovnik, Hrvatska