Školska kultura kao čimbenik kvalitete škole (CROSBI ID 49921)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kolak, Ante
hrvatski
Školska kultura kao čimbenik kvalitete škole
Školska kultura, kao jedan od mogućih pristupa analizi kvalitete škola, odnosi se na vrijednosti, vjerovanja i značenja koja se pripisuju iskustvima u školi. Posebna pozornost posvećuje se čimbenicima školske kulture: formalnoj i neformalnoj organizaciji, ličnosti sudionika te upravljanju školom. Razlikuje se školska kultura (makro razina) od razredne (mikro razina) i promišlja se o njihovoj međusobnoj povezanosti i među utjecajima, a škola i razred promatraju se kao sociokulturni sustavi. U empirijskom dijelu radu iznose se rezultati koji ukazuju na postojanje značajne razlike u kulturnim obilježjima naših škola koja se dovode u vezu s njihovom regionalnom pripadnošću. Rezultati ukazuju na neke propuste u školskom sustavu kao što je odsustvo jasnih kriterija i pokazatelja uspješnosti škola. Sveukupnost načina življenja škole pokazala se značajno različitom u glavnom gradu za razliku od nekih drugih regionalnih središta. Rad ukazuje na potrebu budućih istraživanja iz navedene problematike kao što su specifičnosti urbane školske kulture nasuprot ruralnoj.
školska kultura, razredna kultura, didaktička kultura, kvaliteta škole
nije evidentirano
engleski
School culture as a factor of school quality
nije evidentirano
school culture, classroom culture, didactic culture, school quality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
226-238.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Zagreb: Hrvatski planinarski savez
2013.
978-953-99167-5-4