Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji (CROSBI ID 200383)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kolak, Ante Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 243-254

Podaci o odgovornosti

Kolak, Ante

hrvatski

Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji

U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerahiji pri čemu se posebana pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kada djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerahije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u emprijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.

razredana elita; sociometrijski status;; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi

nije evidentirano

engleski

Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hieararchy

nije evidentirano

classroom elite; sociometric status; classroom; peer relationships

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2010.

243-254

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija