Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji (CROSBI ID 200383)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kolak, Ante
hrvatski
Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji
U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerahiji pri čemu se posebana pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kada djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerahije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u emprijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.
razredana elita; sociometrijski status;; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi
nije evidentirano
engleski
Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hieararchy
nije evidentirano
classroom elite; sociometric status; classroom; peer relationships
nije evidentirano