Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 669109

Participacija učitelja u kreiranju kulture škole


Zrilić, Smiljana
Participacija učitelja u kreiranju kulture škole // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. Znanstvena monografija 2. Kongresa pedagoga Hrvatske / Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb, 2012. str. 451-458 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Participacija učitelja u kreiranju kulture škole

Autori
Zrilić, Smiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. Znanstvena monografija 2. Kongresa pedagoga Hrvatske / Hrvatić, N. - Zagreb, 2012, 451-458

Skup
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Socijalna kompetencija; učitelj; učenik; kultura škole

Sažetak
Učiteljevo (su)djelovanje u oblikovanju kulture škole determinirano je njegovim socijalnim kompetencijama koje uključuju empatiju, toleranciju, razumijevanje, prihvaćanje i uvažavanje različitosti, kvalitetnu komunikaciju, uspješno funkcioniranje u međuljudskim odnosima, te osposobljenost za djelovanje u kontekstu multikulturalne zajednice. U svakoj školi i razredu postoje individualne razlike među učenicima: nacionalne, vjerske, kulturne, zatim one koje su proizišle iz socijalnoga statusa, podrijetla, različitosti vezane uz obiteljski kontekst (djeca rastavljenih roditelja, udomljena, posvojena, djeca s jednim roditeljem, bez roditelja), individualne razlike proizašle iz posebnih potreba koje su uvjetovane teškoćama ili darovitošću itd. Nekad se na različitost gledalo kao na nedostatak i u tom je kontekstu i tretirana. Pitanje različitosti u školi danas u središte pozornosti dovodi promišljanje mogućnosti poticanja jednakog i ravnomjernog razvoja svakog pojedinog učenika, bez obzira na njegove individualne razlike. Školski kontekst obogaćen prepoznavanjem i uvažavanjem elemenata razlikovanja elementarna je pretpostavka skladnih odnosa u razredu i kreiranja nastavnog procesa koji individualne razlike podupire kao šansu za učenje i međusobno obogaćivanje. Brojni čimbenici iz obiteljskog, školskog i izvanškolskog socijalnog kruga modeliraju ponašanje sudionika u unutarnjem životu škole određujući prepoznatljivi image i kulturu škole. Učitelj kao moderator aktivnosti i najbliži suradnik učenika (su)kreator je školske kulture, a njegova participacija mora biti prepoznatljiva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Smiljana Zrilić, (266680)