Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Umjetnički odgoj u alternativnim školama (CROSBI ID 605444)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Miočić, Magdalena Umjetnički odgoj u alternativnim školama // Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije / Ivon, Hicela (ur.). Split: Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedagoško-književni zbor Ogranak Split, 2010. str. 27-53

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Miočić, Magdalena

hrvatski

Umjetnički odgoj u alternativnim školama

Početak 20. stoljeća u pedagogiji obilježio je pokret reforme pedagogije iz kojeg proizlaze različiti pedagoški koncepti. Pokret za umjetnički odgoj ističe nužnost odgoja kao „čuvstvene i voljne sfere ljudskog estetika“, a nastavu vidi kao umjetničku kreaciju. Najistaknutiji europski koncepti su: Montessori i waldorfska pedagogija, Freinetova pedagogija, škola u Summerhillu i brojne druge. Sve alternativne škole temeljene su na idejama slobode učenika i učitelja, samostalnosti u radu, učenja otkrivanjem bez krutog predmetnog sustava, učenja iz okoline, polazeći pri tom od djetetova doživljaja s posebnim naglaskom na umjetnički odgoj. Važno mjesto u Montessori školama zauzima osposobljavanje osjetila, a posebnu pozornost pridaje se odgajanju osjeta sluha, odnosno bavljenja glazbom. Kao značajno načelo rada waldorfskih škola može se izdvojiti stimuliranje umjetničkog senzibiliteta djeteta, raspoređivanjem nastavnog plana u skladu s praćenjem cjelokupnog razvoja dječje ličnosti, iznošenje nastavnog gradiva s posebnim koncentriranjem na pojedina razdoblja što se proučavaju, stimuliranjem osobite nadarenosti učenika u pojedinim područjima i sl. U ovom su radu prikazane neke koncepcije alternativnih škola temeljene na Montessori i waldorf metodi koje su ujedno i jedine alternativne koncepcije u Hrvatskoj, te mogućnosti primjene nekih načela u državne osnovne škole. U tom kontekstu navedeni su i sadržaji umjetničkog odgoja. Namjera nije kritizirati, niti totalno prihvatiti sve ideje alternativnih škola, već samo iznijeti činjenično stanje koncepcije umjetničkog odgoja koji se više njeguje nego u državnim školama, te navesti najbitnije razlike među njima. Navode se i mogućnosti realizacije umjetničkih sadržaja predviđene programom državnih škola, te ostaje mogućnost prosudbe o učinkovitosti jednih i drugih u smjeru poticanja umjetničkog odgoja u školama.

umjetnički odgoj; Montessori škole; waldorfske škole; pedagoški pluralizam; alternativne koncepcije

nije evidentirano

engleski

Umjetnički odgoj u alternativnim školama

nije evidentirano

umjetnički odgoj; Montessori škole; waldorfske škole; pedagoški pluralizam; alternativne koncepcije

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-53.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu. Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa 7. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije

Ivon, Hicela

Split: Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet i Hrvatski pedagoško-književni zbor Ogranak Split

978-953-7395-26-1

Podaci o skupu

Umjetnički odgoj i obrazovanje u školskom kurikulu

predavanje

01.01.2010-01.01.2010

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija