Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 669090

Rizični i zaštitni čimbenici najučestalijih oblika poremećaja ponašanja učenika u osnovnoj školi


Zrilić, Smiljana
Rizični i zaštitni čimbenici najučestalijih oblika poremećaja ponašanja učenika u osnovnoj školi // Magistra Iadertina, 5 (2010), 5; 115-131 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Rizični i zaštitni čimbenici najučestalijih oblika poremećaja ponašanja učenika u osnovnoj školi

Autori
Zrilić, Smiljana

Izvornik
Magistra Iadertina (0000-0000) 5 (2010), 5; 115-131

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Poremećaj ponašanja; rizični i zaštitni faktori poremećaja ponašanja

Sažetak
Suvremena promišljanja o odgoju i obrazovanju iznimnu pozornost posvećuju temama prevencije razvoja poremećaja ponašanja koji su u našoj školskoj praksi, nažalost sve češća pojava. Učitelji su suočeni s porastom nasilja, nedisciplinom na nastavi, slabom motivacijom, velikim broj sati izostanaka, a s druge strane povučenošću, potištenošću i izoliranoćšu pojedinih učenika. Pojave koje uzrokuju poremećaje u ponašanju međusobno su povezane i kontinuirano su u interakcijskom odnosu. Iako ih ne uzrokuje samo jedna okolnost ili samo jedan determinirajući čimbenik, pozitivan doživljaj škole treba tretirati kao mogući činitelj prevencije. Različiti poremećaji ponašanja djece osnonovnoškolske dobi, bilo da se radi o aktivnim ili pasivnim formama, indikatori su koji zahtjevaju veće angažiranje učitelja, roditelja, stručnih suradnika, svih društvenih čimbenika, te napose njihovu učestalu suradnju. Važno je reći kako postoji i terminološka konfuzija definiranja poremećaja ponašanja, jer pojam obuhvaća različite pojave koje izlaze iz okvira općeprihvaćenih normi ponašanja za određenu sredinu ili određeni uzrast, imaju više manifestacija, različitog su inteziteta, trajanja, složenosti i štetnosti. U radu se daje prikaz određenja pojma poremećaja ponašanja kroz analize istraživanja različitih autora, te se elaboriraju rizični i zaštitni faktori.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Smiljana Zrilić, (266680)