Interkulturalizam, ljudska prava i građanstvo u inicijalnom obrazovanju nastavnika (CROSBI ID 605286)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Diković, Marina ; Piršl, Elvi
hrvatski
Interkulturalizam, ljudska prava i građanstvo u inicijalnom obrazovanju nastavnika
Važnost kompetencija u kulturno pluralnom društvu postalo je predmetom obrazovne politike na svim razinama formalnoga obrazovanja, kako u svijetu tako i kod nas. Radi promicanja vrijednosti interkulturalizma, ljudskih prava i građanstva, budući bi nastavnici trebali usvojiti znanja, vještine i stavove za aktivno sudjelovanje u demokratskom društvu. Od uvođenja Bolonjskoga procesa u hrvatski obrazovni sustav rasprava se još uvijek vodi o tome koje bi kompetencije nastavnik trebao imati za rad u kulturno pluralnim razredima. Cilj ovoga rada jest utvrditi jesu li i u kojoj mjeri, uz temeljne pedagoško-psihološke i didaktičke kompetencije, uključene i one iz interkulturalizma, ljudskih prava i građanstva. U tu svrhu provedena je analiza učiteljskih/nastavničkih studijskih programa na preddiplomskim i diplomskim studijima sveučilišta u Hrvatskoj. S obzirom na dobivene rezultate možemo zaključiti da su većina kolegija iz tih područja zastupljena u inicijalnom obrazovanju učitelja/nastavnika. Ipak, s obzirom na status, ECTS opterećenje i ishode ovih kolegija, postoji velika razlika i neujednačenost među sveučilištima u njihovoj provedbi.
interkulturalizam; ljudska prava; građanstvo; kompetencije; inicijalno obrazovanje učitelja/nastavnika
nije evidentirano
engleski
Interculturalism, Human Rights and Citizenship in Pre-service teachers’ training
nije evidentirano
interculturalism; human rights; citizenship; competencies; pre-service teachers’ training
nije evidentirano
Podaci o prilogu
195-203.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija, obrazovanje i nastava, Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene konferencije, Mostar, 21. - 23. ožujka 2013.
Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić-Vrkaš, V., Vasilj, M.
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
978-9958-16-023-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096