Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo (CROSBI ID 200157)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Diković, Marina
hrvatski
Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo
Cilj ovoga rada jest ispitati stavove učitelja o ključnim kompetencijama za poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Istraživanje je provedeno uz pomoć Upitnika (skale Likertovoga tipa i pitanja zatvorenoga tipa) među učiteljima razredne nastave osnovnih škola Istarske županije (N=225) koji ostvaruju odgoj i obrazovanje za građanstvo na neki od ponuđenih načina. Na temelju dobivenih podataka može se zaključiti da se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za provođenje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Oni učitelji koje se stručno usavršavaju na više načina imaju stav da su im navedene kompetencije potrebne za rad u odnosu na one učitelje koji se stručno usavršavaju samo na jedan način. Njihov je stav da im je poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo najviše pomoglo u jednakom ponašaju prema svim učenicima te u priznanju svojih pogrešaka pred učenicima i u spremnosti na učenje na tim pogreškama. Faktor 3. „nedostatak osposobljenosti učitelja za rad u ovom području i slaba razmjena iskustva“, dobiven faktorskom analizom prepreka provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo, potvrđuje da akteri hrvatskoga obrazovnog sustava inicijalnom obrazovanju učitelja u području odgoja i obrazovanja za građanstvo, kao ni njihovom stručnom usavršavanju, ne pridaju značajno mjesto.
kompetencije učitelja; odgoj i obrazovanje za građanstvo; stavovi učitelja
nije evidentirano
engleski
Teachers’ Key Competences in Education for Citizenship
nije evidentirano
competencies of teachers; education for citizenship; teachers' attitudes
nije evidentirano