Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo (CROSBI ID 200157)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Diković, Marina Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo // Život i škola = Life and school, 29 (2013), 326-340

Podaci o odgovornosti

Diković, Marina

hrvatski

Ključne kompetencije učitelja u odgoju i obrazovanju za građanstvo

Cilj ovoga rada jest ispitati stavove učitelja o ključnim kompetencijama za poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Istraživanje je provedeno uz pomoć Upitnika (skale Likertovoga tipa i pitanja zatvorenoga tipa) među učiteljima razredne nastave osnovnih škola Istarske županije (N=225) koji ostvaruju odgoj i obrazovanje za građanstvo na neki od ponuđenih načina. Na temelju dobivenih podataka može se zaključiti da se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za provođenje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Oni učitelji koje se stručno usavršavaju na više načina imaju stav da su im navedene kompetencije potrebne za rad u odnosu na one učitelje koji se stručno usavršavaju samo na jedan način. Njihov je stav da im je poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo najviše pomoglo u jednakom ponašaju prema svim učenicima te u priznanju svojih pogrešaka pred učenicima i u spremnosti na učenje na tim pogreškama. Faktor 3. „nedostatak osposobljenosti učitelja za rad u ovom području i slaba razmjena iskustva“, dobiven faktorskom analizom prepreka provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo, potvrđuje da akteri hrvatskoga obrazovnog sustava inicijalnom obrazovanju učitelja u području odgoja i obrazovanja za građanstvo, kao ni njihovom stručnom usavršavanju, ne pridaju značajno mjesto.

kompetencije učitelja; odgoj i obrazovanje za građanstvo; stavovi učitelja

nije evidentirano

engleski

Teachers’ Key Competences in Education for Citizenship

nije evidentirano

competencies of teachers; education for citizenship; teachers' attitudes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29

2013.

326-340

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija