Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 605282)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Diković, Marina Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u nastavi prirode i društva // Pedagogija – prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, V., Šoljan N. N., Hrvatić, N. (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 143-156

Podaci o odgovornosti

Diković, Marina

hrvatski

Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u nastavi prirode i društva

Učenje za demokratsko građanstvo postaje zajednički naziv za niz formalnih, neformalnih i informalnih inicijativa u europskom sustavu obrazovanja i izobrazbe koje su se pojavile zadnjih nekoliko desetljeća s ciljem promicanja ravnopravnog i pravednog društva, otvorenog i oblikovanog od strane svih njegovih članova. U središtu odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo jest zaštita ljudskih prava, participacija i odgovornost građana u izgradnji i očuvanju temeljnih vrednota demokracije. Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo uključuje mnoga područja: građansko obrazovanje, obrazovanje za mir, obrazovanje za okoliš, obrazovanje za ljudska prava i interkulturalni odgoj i obrazovanje. Godine 1999. Odgoj i obrazovanje za ljudska prava i za demokratsko građanstvo sustavno je uveden u hrvatski odgojno-obrazovni sustav odlukom Vlade Republike Hrvatske, koja se odnosi na primjenu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, Zagreb, 2006.) poželjno je da svi učitelji budu upućeni na program odgoja za ljudska prava i na program građanskoga odgoja kako bi učinkovitije koristili metodu integracije i korelacije srodnih odgojno-obrazovnih sadržaja. Cilj ovoga rada jest komparativni prikaz zastupljenosti temeljnih vrednota i načela odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu i u udžbenicima prirode i društva u nižim razredima.

demokratsko građanstvo; ljudska prava; odgovornost; nastavni plan i program za osnovnu školu

nije evidentirano

engleski

Education for Democratic Citizenship in Science and Society

nije evidentirano

democratic citizenship; human rights; responsibility; National Program on Primary Education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-156.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Previšić, V., Šoljan N. N., Hrvatić, N.

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-1-6

Podaci o skupu

Prvi kongres pedagoga Hrvatske

predavanje

19.09.2007-21.09.2007

Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija