Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 605282)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Diković, Marina
hrvatski
Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo u nastavi prirode i društva
Učenje za demokratsko građanstvo postaje zajednički naziv za niz formalnih, neformalnih i informalnih inicijativa u europskom sustavu obrazovanja i izobrazbe koje su se pojavile zadnjih nekoliko desetljeća s ciljem promicanja ravnopravnog i pravednog društva, otvorenog i oblikovanog od strane svih njegovih članova. U središtu odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo jest zaštita ljudskih prava, participacija i odgovornost građana u izgradnji i očuvanju temeljnih vrednota demokracije. Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo uključuje mnoga područja: građansko obrazovanje, obrazovanje za mir, obrazovanje za okoliš, obrazovanje za ljudska prava i interkulturalni odgoj i obrazovanje. Godine 1999. Odgoj i obrazovanje za ljudska prava i za demokratsko građanstvo sustavno je uveden u hrvatski odgojno-obrazovni sustav odlukom Vlade Republike Hrvatske, koja se odnosi na primjenu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, Zagreb, 2006.) poželjno je da svi učitelji budu upućeni na program odgoja za ljudska prava i na program građanskoga odgoja kako bi učinkovitije koristili metodu integracije i korelacije srodnih odgojno-obrazovnih sadržaja. Cilj ovoga rada jest komparativni prikaz zastupljenosti temeljnih vrednota i načela odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu i u udžbenicima prirode i društva u nižim razredima.
demokratsko građanstvo; ljudska prava; odgovornost; nastavni plan i program za osnovnu školu
nije evidentirano
engleski
Education for Democratic Citizenship in Science and Society
nije evidentirano
democratic citizenship; human rights; responsibility; National Program on Primary Education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
143-156.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Previšić, V., Šoljan N. N., Hrvatić, N.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-1-6
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Hrvatska