Didaktičke situacije i strategije za razvoj kritičkog mišljenja (CROSBI ID 605210)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Marko
hrvatski
Didaktičke situacije i strategije za razvoj kritičkog mišljenja
Suvremenost društva, kako s osnovom pluralnosti i demokratičnosti, ubrzanim dostignućima u znanosti, informacijskoj tehnologiji, gospodarstvu, kulturi, tako i s osnovom afirmacije izvornosti i osobnosti pojedinca, uvjetuje novo sadržajno biće nastave, s jasnim didaktičkim tehnologijama poučavanja koje potiču aktivnost učenika, njegovo učenje i kritički osvrt na ishode učenja. Didaktički osmišljen predmetni kurikulum, njegova metodoligija i struktura izrade te pedagoška kompetentnost nastavnika u vođenju procesa odgoja i nastave najbolje se zrcali u ishodima učeničkog učenja, njihovoj odgojnosti i obrazovanosti. Shvaćanjem ishoda odgojnosti, u učenikovoj odgojnoj kvaliteti i njegovom odgovornom ponašanju te ishoda obrazovanosti, u učenikovu znanju i sposobnosti, ne može se pritom zaobići temeljne sastavnice tih ishoda: spremnost i sposobnost učenja (kako učiti) ; vješto komuniciranje ; kritički misliti ; postavljati ciljeve ; razjašnjavati probleme ; raditi u timu ; biti poduzetan i biti informatički pismen. O tome govori ovaj članak, držeći se pritom, na ograničenu prostoru, teorijskog razmatranja didaktičkih situacija i strategija za razvoj učenikova kritičkog mišljenja, kakvog zahtjeva život poslije škole u suvremenom društvu, u kojemu će sam umjeti sudjelovati, u ulozi građana u širem smislu i odrediti svoj položaj.
učenik; nastavnik; kompetencije; kritičko mišljenje
nije evidentirano
engleski
Didactic situation and strategies for the development of critical thinking
nije evidentirano
student; teacher; competence; critical thinking
nije evidentirano
Podaci o prilogu
104-115.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
EDUvision 2013
Ljubljana:
978-961-93189-9-7
Podaci o skupu
Education vision & challenge for future generation
predavanje
28.11.2013-29.11.2013
Ljubljana, Slovenija