Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture (CROSBI ID 605208)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Marko., Seletković, Tomislav
hrvatski
Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture
U radu se tematizira nastava glazbene kulture u kontekstu didaktičkog pluralizma. S posebnim naglaskom na otvorenost prema mogućnostima, potrebama i interesima svakog učenika, s ciljem promijenjenog ophođenja, temeljenog na učeničkim intelektualnim, emocionalnim i motivacijskim pretpostavkama učenja, na osnovi promijenjenog pojma učenja. Najvažnije određenje didaktičkog modela suvremene nastave jest njegova otvorenost prema mnogobrojnim oblicima sadržajnog, metodičkog i organizacijskog procesa poučavanja i učenja. Cilj mu je programski i organizacijski uravnotežiti proces nastave kako bi ishod odgojnosti, obrazovanosti i ishod kompetencija učenika bio optimalan. Dostupna didaktička objašnjenja procesa poučavanja i učenja, odnosno njezin pluralizam, pomaže nastavniku, između ostalog, razumjeti otvoreni koncept kulturnog identiteta nove generacije - „digitalnih domorodaca“, kojima je nužno osigurati multimedijalni i interaktivni pristup te aktivno- sudjelujuće oblike učenja. Kako bismo došli do ispravnog i znanstveno utemeljenog rakursa, otvorenu nastavu treba pedagogijski raščlaniti i pedagoški provjeriti u praksi, uzimajući u obzir obilježja kao i posebnosti strukturalno-organizacijskih aspekata. Nastava glazbene kulture zanimljiv je primjer za sve daljnje rasprave o otvorenoj nastavi jer je Nastavnim planom za osnovnu školu iz 2005. otvoreni model nastave glazbene kulture postao prvi u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu.
didaktički pluralizam; nastavnik; otvorena nastava; poticanje; učenik
nije evidentirano
engleski
Didactic pluralism in the teaching of music
nije evidentirano
didactic pluralism; teacher; open education; encouragement; student
nije evidentirano
Podaci o prilogu
215-225.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula
Vidulin-Orbanić, S.
978-953-7498-65-8
Podaci o skupu
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula
predavanje
18.04.2013-20.04.2013
Pula, Hrvatska