Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 667895

Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture


Jurčić, Marko., Seletković, Tomislav
Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture // Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula / Vidulin-Orbanić, S. (ur.).
Pula, Hrvatska, 2013. str. 215-225 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Didaktički pluralizam u nastavi glazbene kulture
(Didactic pluralism in the teaching of music)

Autori
Jurčić, Marko., Seletković, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula / Vidulin-Orbanić, S. - , 2013, 215-225

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Pula

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.-20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Didaktički pluralizam; nastavnik; otvorena nastava; poticanje; učenik
(Didactic pluralism; teacher; open education; encouragement; student)

Sažetak
U radu se tematizira nastava glazbene kulture u kontekstu didaktičkog pluralizma. S posebnim naglaskom na otvorenost prema mogućnostima, potrebama i interesima svakog učenika, s ciljem promijenjenog ophođenja, temeljenog na učeničkim intelektualnim, emocionalnim i motivacijskim pretpostavkama učenja, na osnovi promijenjenog pojma učenja. Najvažnije određenje didaktičkog modela suvremene nastave jest njegova otvorenost prema mnogobrojnim oblicima sadržajnog, metodičkog i organizacijskog procesa poučavanja i učenja. Cilj mu je programski i organizacijski uravnotežiti proces nastave kako bi ishod odgojnosti, obrazovanosti i ishod kompetencija učenika bio optimalan. Dostupna didaktička objašnjenja procesa poučavanja i učenja, odnosno njezin pluralizam, pomaže nastavniku, između ostalog, razumjeti otvoreni koncept kulturnog identiteta nove generacije - „digitalnih domorodaca“, kojima je nužno osigurati multimedijalni i interaktivni pristup te aktivno- sudjelujuće oblike učenja. Kako bismo došli do ispravnog i znanstveno utemeljenog rakursa, otvorenu nastavu treba pedagogijski raščlaniti i pedagoški provjeriti u praksi, uzimajući u obzir obilježja kao i posebnosti strukturalno-organizacijskih aspekata. Nastava glazbene kulture zanimljiv je primjer za sve daljnje rasprave o otvorenoj nastavi jer je Nastavnim planom za osnovnu školu iz 2005. otvoreni model nastave glazbene kulture postao prvi u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb