Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The role of father's involvement on college student adjustment (CROSBI ID 382895)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ana Silov The role of father's involvement on college student adjustment / Smojver-Ažić, Sanja (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2012

Podaci o odgovornosti

Ana Silov

Smojver-Ažić, Sanja

engleski

The role of father's involvement on college student adjustment

Cilj istraživanja je bio utvrditi povezanost očeve uključenosti na prilagodbu studenata i akademski uspjeh, uzimajući u obzir promjenu mjesta boravka, obrazovanje oca, radni status oca te prosječna primanja. Ispitana je i razlika u doživljaju kvalitete odnosa s ocem, kao i povezanost očeve uključenosti u fakultetsko funkcioniranje s njegovom uključenošću tijekom osnovne škole kod mladića i djevojaka. U istraživanju je sudjelovalo 291 studenata (178 djevojaka i 113 mladića) različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Raspon dobi sudionika kretao se od 19 do 27 godina, prosječna dob je 21, 78 godina. Istraživanje je provedeno tijekom travnja i svibnja 2012. Studenti su ispitani za vrijeme redovite nastave primjenom Upitnika općih podataka i procjene opće kvalitete odnosa s ocem, Upitnika percepcije roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje (URUFF), Upitnika roditeljske uključenosti u osnovnoškolsko obrazovanje te Skale prilagodbe studenata na studij. Mladići izvještavaju o učestalijoj komunikaciji sa svojim očevima, većem osjećaju bliskosti, i većoj razini očeve psihološke kontrole u usporedbi s djevojkama. Djevojke su bolje akademski i socijalno prilagođene. Studenti, neovisno o spolu, koji izvještavaju o boljem odnosu sa svojim očevima u usporedbi s drugima su bolje akademski, socijalno i emocionalno prilagođeni. Očeva fakultetska uključenost se pokazala pozitivnim prediktorom emocionalne prilagodbe i akademskog uspjeha, dok je psihološka kontrola negativan prediktor akademske i emocionalne prilagodbe kod mladića. Kod djevojaka očeva fakultetska uključenost je pozitivan prediktor akademske i emocionalne prilagodbe, dok je psihološka kontrola negativan prediktor sva tri aspekta prilagodbe i akademskog uspjeha. Promjena mjesta boravka i mjesečna primanja su se pokazala pozitivnim prediktorima socijalne prilagodbe kod mladića. Rezultati su razmatrani unutar teorije samoodređenja.

college student adjustment; father's involvement; father's psychological control; academic achievement

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

86

10.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija