Utjecaj verbotonalne rehabilitacije na vidne evocirane potencijale u djece s teškoćama u razvoju govora (CROSBI ID 382860)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Matić, Ivana
Runjić, Nađa
hrvatski
Utjecaj verbotonalne rehabilitacije na vidne evocirane potencijale u djece s teškoćama u razvoju govora
Vidni evocirani potencijali (VEP) je kortikalni odgovor na vidni podražaj, a služi za procjenu stanja optičkih putova i vidnog korteksa. Cilj ovog rada bio je ispitati utjecaj verbotonalne rehabilitacije na vidne evocirane potencijale u djece s teškoćama u razvoju govora i jezika. Neka od istraživanja koja su rađena na osobama s teškoćama čitanja i pisanja (i kod odraslih i kod djece) upućuju na produženu latenciju vala N135 u odnosu na kontrolnu skupinu pri monokularnooj i binokularnoj stimulaciji. Produljenje latencije vala N135 mogući je pokazatelj dismaturacije na kortikalnoj razini vidnoga puta, te nezrele vizuomotorne funkcije. U ovom istraživanju je sudjelovalo 40 ispitanika u dobi od 7 do 9 godina. Dječaci i djevojčice pri ispitivanju prvog VEP-a pokazuju smetnje provođenja na talamokortikalnoj razini koje se odražavaju produljenom latencijom vala N135, no dječaci imaju značajno dulju latenciju vala N135 u odnosu na djevojčice. Kod svih skupina istraživanja dolazi do poboljšanja VEP-a nakon provedene rehabilitacije, tj. dolazi do značajnog smanjenja latencije vala N135, no još uvijek su latencije značajno dulje kod dječaka nego kod djevojčica.
vidni evocirani potencijali; djeca s teškoćama u razvoju govora
nije evidentirano
engleski
The effect of verbotonal rehabilitation on visual evoked potentials in dyslexic children
nije evidentirano
visual evoked potentials; speech impaired children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
36
21.12.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb