Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj verbotonalne rehabilitacije na vidne evocirane potencijale u djece s teškoćama u razvoju govora (CROSBI ID 382860)

Ocjenski rad | diplomski rad

Matić, Ivana Utjecaj verbotonalne rehabilitacije na vidne evocirane potencijale u djece s teškoćama u razvoju govora / Runjić, Nađa (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Matić, Ivana

Runjić, Nađa

hrvatski

Utjecaj verbotonalne rehabilitacije na vidne evocirane potencijale u djece s teškoćama u razvoju govora

Vidni evocirani potencijali (VEP) je kortikalni odgovor na vidni podražaj, a služi za procjenu stanja optičkih putova i vidnog korteksa. Cilj ovog rada bio je ispitati utjecaj verbotonalne rehabilitacije na vidne evocirane potencijale u djece s teškoćama u razvoju govora i jezika. Neka od istraživanja koja su rađena na osobama s teškoćama čitanja i pisanja (i kod odraslih i kod djece) upućuju na produženu latenciju vala N135 u odnosu na kontrolnu skupinu pri monokularnooj i binokularnoj stimulaciji. Produljenje latencije vala N135 mogući je pokazatelj dismaturacije na kortikalnoj razini vidnoga puta, te nezrele vizuomotorne funkcije. U ovom istraživanju je sudjelovalo 40 ispitanika u dobi od 7 do 9 godina. Dječaci i djevojčice pri ispitivanju prvog VEP-a pokazuju smetnje provođenja na talamokortikalnoj razini koje se odražavaju produljenom latencijom vala N135, no dječaci imaju značajno dulju latenciju vala N135 u odnosu na djevojčice. Kod svih skupina istraživanja dolazi do poboljšanja VEP-a nakon provedene rehabilitacije, tj. dolazi do značajnog smanjenja latencije vala N135, no još uvijek su latencije značajno dulje kod dječaka nego kod djevojčica.

vidni evocirani potencijali; djeca s teškoćama u razvoju govora

nije evidentirano

engleski

The effect of verbotonal rehabilitation on visual evoked potentials in dyslexic children

nije evidentirano

visual evoked potentials; speech impaired children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36

21.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti