Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 665563

Razmeđa hrvatske pedagogije 2012. – retro(per)spektive.


Previšić, Vlatko
Razmeđa hrvatske pedagogije 2012. – retro(per)spektive. // Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 3-17


Naslov
Razmeđa hrvatske pedagogije 2012. – retro(per)spektive.
(Crossroads in Croatian pedagogy 2012th - Retro (per)spective.)

Autori
Previšić, Vlatko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti

Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita

Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
3-17

ISBN
978-953-99167-5-4

Ključne riječi
Pedagogija, odgoj, obrazovanje, pedagoška teorija i praksa
(Pedagogy, education, pedagogical theory and practice)

Sažetak
U radu se u kratkim naznakama problematizira pojava i povijesni razvitak hrvatske pedagogije. U središte razmatranja stavlja se odgoj kao proces formiranja čovjekove osobnosti i javne odgovornosti te obrazovanja kao načina stjecanja znanja, vještina i kompetencija s naglaskom na humanističke dimenzije tih postupaka. Pritom se traže međaši pojedinih razdoblja u teorijskim obzorima nacionalne pedagogije u odnosu na međunarodna kretanja, kontroverze i nedoumice te pojave, uzroke i posljedice zastoja u razvitku znanosti o odgoju. Prisutan je neforsirani apel za čuvanjem nekih tradicionalnih okvira njezina djelovanja, osobito s gledišta nacionalnog kulturnog razvoja ali i težnja da stalno bude znanstveno i profesionalno svjež i suvremen.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Vlatko Previšić, (68426)