Uloga interpersonalnih vještina u suvremenom školskom menadžmentu (CROSBI ID 199561)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Jukić, Dinko
hrvatski
Uloga interpersonalnih vještina u suvremenom školskom menadžmentu
Školski menadžment mlada je disciplina upravljanja neprofitnim organizacijama koja predstavlja dio menadžmenta u obrazovanju. U postmodernom društvu upravljanje ljudskim potencijalima predstavlja jedan od ključnih problema školskog menadžmenta. Zanemarivanje zaposlenika, pseudomotiviranost, slaba kvaliteta usluge, upravljanje znanjem, nezadovoljstvo i sustav napredovanja, samo su neke od poteškoća karakteristične za neprofitne organizacije. Model upravljanja temeljen na potrebama škole (School-based management) predstavlja napredniju vrstu školskog menadžmenta koji ima veće ovlasti i odgovornosti te znatno premašuju klasično upravljanje. SBM ocrtava ekonomske beneficije, prioritete, vrijednosti i potrebe samog društva. Interpersonalne vještine menadžera postaju presudne u stvaranju povoljne radne klime, povećavaju učinkovitosti, motiviranosti i kvalitetniju uslugu. Vještine razvijanja dobrih odnosa obuhvaćaju inspiriranje zaposlenika, davanje povratnih informacija, motiviranje i razvijanje pozitivnog ozračja. Takvim pristupom izgrađujemo tzv. tri kruga školskog menadžmenta, a formalna i osobna moć menadžera služi kao oblik inspiracije i motivacije unutar školske klime.
školski menadžment ; SBM ; interpersonalne vještine ; zaposlenici
nije evidentirano
engleski
The role of interpersonal skills in modern school management
nije evidentirano
school management ; SBM ; interpersonal skills ; employees
nije evidentirano
Podaci o izdanju
21 (1)
2012.
157-178
objavljeno
1330-1039
1848-963X
Povezanost rada
Ekonomija