Motivacijski faktori upravljanja ljudskog potencijala u školskom menadžmentu (CROSBI ID 199557)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Jukić, Dinko ; Krznarić, Vlado
hrvatski
Motivacijski faktori upravljanja ljudskog potencijala u školskom menadžmentu
Mehanizmi motiviranja polaze od tri ključna faktora: potreba, djelovanja i zadovoljenja potreba. Ako su zaposlenikove potrebe nezadovoljene, one kao snažan pokretač limbičkog koncepta izazivaju negativne emocije, napetost te još intezivniju želju za zadovoljenjem potrebe. Zastarjeli motivacijski faktori kao što su modeli Maslowljeve hijerarhije potreba i Herzbergove dvofaktorske teorije u školskom menadžmentu kulminiraju slabijom kvalitetom ljudskog potencijala. Predlažu se moderniji pristupi koji se temelje na socijalnoj valdaciji, zaposlenikovoj percepciji i neuromarketinškim postavkama limbičkog koncepta. Najveći uspjeh poslodavca u neprofitnim organizacijama upravo je u zadovoljenju zaposlenikovih potreba koje rezultiraju kvalitetnijom uslugom, a ona kao takva dovodi do ostvarivanja dugoročnih strateških ciljeva tvrtke. Svaki zaposlenik iskazuje dva tipa ponašanja u društvu i na osnovu takvog gledišta koje počiva na suvremenim dinamičkim modelima dvodimenzionalnih transmisija, djeluje na drugog zaposlenika. Školski menadžment ne razvija strateški cilj vođenja koji je usmjeren na znanje i ne generira znanje iz informacija te ne pretvara znanje u trajne natjecateljske prednosti. Apriorno je da u suvremenom upravljanju znanjem najviše dodane vrijednosti proizlazi iz zadovoljenih i motiviranih davatelja usluga. Znanje u suvremenom poslovnom svijetu mora biti imperativno jer je to jedini resurs koji donosi profitabilnost i markentabilnost.
motivacija; ljudski potencijal; školski menadžment; upravljanje znanjem
nije evidentirano
engleski
Motivational factors of human resource control in school management
nije evidentirano
motivation; human resources; school management; knowledge management
nije evidentirano