Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi (CROSBI ID 199414)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Šimunović, Zrinka Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi // Život i škola = Life and school, 29 (2013), 1; 288-299

Podaci o odgovornosti

Šimunović, Zrinka

hrvatski

Otkrivanje i rad s darovitim učenicima u glazbenoj školi

U psihologiji glazbe više je pojmova koji označavaju uspješno izvođenje, opažanje i stvaranje glazbe. Najčešće su to: glazbeni talent, glazbena darovitost, muzikalnost i glazbena sposobnost. Otkrivanje darovitosti u glazbi se događa već prije šeste godine djetetova života. No, nije uvijek tako. Neprimjećivanje djetetove darovitosti se često događa kod one djece koja nemaju pozitivno obiteljsko okruženje ili su zbog svoje strastvene nepokornosti i neovisnosti društveno obilježena ili izolirana. Zato nije rijedak slučaj ne prepoznavanja glazbenih talenata u općeobrazovnome školskom sustavu. Još veću odgovornost ima učitelj onoga učenika čiji roditelji nisu motivirani i sposobni za preuzimanje brige oko razvijanja nadarenosti. Cilj je istraživanja bio ispitati na koji način učitelji individualne nastave (nastave instrumenta) u glazbenoj školi prepoznaju darovite učenike, na koje poteškoće nailaze u radu s njima, kakva je suradnja s roditeljima te djece i što bi promijenili u obrazovnom sustavu kako bi taj proces bio što uspješniji. Istim pitanjima kroz intervju ispitani su i učitelji razredne nastave općeobrazovne škole. Upravo su oni nakon obitelji prvi prepoznavatelji ranih signala glazbene darovitosti. Oni će, u slučaju zanemarivanja talenta od strane obitelji, sami predložiti daljnje glazbeno obrazovanje darovitoga djeteta. Dobiveni rezultati pokazali su vrlo dobru upućenost učitelja instrumenta u glazbene sposobnosti i razumijevanje darovitosti u glazbi. Isto tako, učitelji razredne nastave raspolažu s dovoljnom količinom znanja o glazbenoj darovitosti i svjesni su svoje važne uloge u njenom prepoznavanju. I jedni i drugi naveli su nekoliko smjernica po kojima bi rad s darovitima trebao težiti. Došlo se do spoznaje koji su nedostaci u obrazovanju glazbeno darovitih učenika, obrazovanju učitelja za rad s glazbeno darovitom djecom te su predložene smjernice za bolju suradnju škole, obitelji i nadležnog ministarstva u obrazovanju glazbeno darovitih učenika.

glazbeno daroviti učenici ; glazbeno obrazovanje ; glazbene sposobnosti ; učitelji instrumenta ; učitelji razredne nastave

nije evidentirano

engleski

Detecting and working with gifted students in a music school

nije evidentirano

musically gifted students ; music education ; musical ability ; musical instrument teacher ; lower primary school teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29 (1)

2013.

288-299

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice