Doživljaj likovnog umjetničkog djela - poticaj introspekciji i osobnoj transformaciji (CROSBI ID 49545)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pivac, Dunja
hrvatski
Doživljaj likovnog umjetničkog djela - poticaj introspekciji i osobnoj transformaciji
U radu se ističe značaj likovnih umjetnosti u kontekstu suvremenih interkulturalnih pristupa u odgoju i obrazovanju. Ukazuje se na univerzalnost jezika umjetnosti te naglašava transvremenska i transkulturna dimenzija likovnog djela. Obrazlaže se upotreba i primjena likovnih umjetničkih djela u današnjoj nastavi likovne kulture utemeljenoj na HNOS-u. Iako je korištenje likovnih djela u suvremeno koncipiranoj nastavi likovne kulture postalo obvezni standard, nisu iskorištene višeslojne mogućnosti iščitavanja umjetničkih, i ne samo umjetničkih poruka koja nam ona odašilju, a njihov doživljaj je zanemaren. Stoga je u nastavi likovne kulture potrebno, ne samo razumijevati i usvajati jezik likovnih umjetnosti, nego i ostvarivati komunikaciju osjećaja kroz doživljavanje likovnih djela. Jer, upravo doživljaj likovnog umjetničkog djela može biti poticaj introspekciji i osobnoj transformaciji pojedinca - učenika te predstavljati doprinos razvoju interkulturalnih pristupa u odgoju i obrazovanju.
umjetnost, transformacija, introspekcija
nije evidentirano
engleski
Experience of Visual Work of Art - Incentive for Introspection and Personal Transformation
nije evidentirano
art, transformation, introspection
nije evidentirano
Podaci o prilogu
214-221.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2013.
978-953-99167-6-1