Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

New horizons in extracurricular activities (CROSBI ID 49544)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Previšić, Vlatko New horizons in extracurricular activities // DJEČJI ISTRAŽIVALAČKI CENTAR „PETRINJČICA“ MJESTO UČENJA, RAZVOJA I RADOSTI / Bučar, M. Ličina, B (ur.). Petrinja: Vlastita naklada, 2012. str. 126-137

Podaci o odgovornosti

Previšić, Vlatko

engleski

New horizons in extracurricular activities

U radu se daje kratak osvrt na školu kao ustanovu organiziranog odgoja i obrazovanja. Pritom se njezin nastanak dovodi u svezu prirodnog i školskog učenja prema grčkom izvorniku schole, kao mjestu kreativnog stjecanja znanja i dokoličarenja. To nas danas uvodi u potrebu da škola u svome biću treba, uz nastavu, također organizirati i druge komplementarne pedagoške oblike rada: izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, kao svoju integralnu zadaću temeljne odgojno-obrazovne djelatnosti. U našoj školi ove aktivnosti imaju svoju funkcionalnu prošlost od skoro šezdeset godina, ali je druga polovica njihove povijesti ispunjena uglavnom stagnacijom, kako po obuhvatu učenika, tako i prema sadržaju te kvaliteti njihova rada. Stoga se apelira za osuvremenjivanje izvannastavnih i izvanškolskih djelatnosti u današnjoj školi na tragu prirodnog i slobodnog opredjeljivanja učenika, poticanja individualnog iskazivanja interesa, kreativnog ponašanja i izražavanja te njihova pedagoškog strukturiranja na modernim teorijama kurikuluma suvremene škole. Izvanškolske aktivnosti promatraju se usko povezane s izvannastavnima, ali im se, jednako tako, traži mjesto u suvremenoj kulturi provođenja slobodnog vremena mladih. U tome se osobito ističe potreba traženja ravnoteže između zarobljenosti učenika internetskim društvenim mrežama i agresivnim konzumerizmom, kao i prirodnim potrebe mladih za kretanjem, igrom, izvornim učenjem i vršnjačkim druženjima na otvorenom prostoru. Kultura i kvaliteta provođenja slobodnog vremena, zdrav život te socijalna komunikacija i kompetencija, novi su obzori izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti kao međusobno povezanih dijelova školskog i odgojno-obrazovnog sustava.

Upišite tekst ili adresu web-lokacije ili prevedite dokument. Odustani schools, education, extracurricular activities, leisure, student, teacher, parent.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

126-137.

objavljeno

Podaci o knjizi

DJEČJI ISTRAŽIVALAČKI CENTAR „PETRINJČICA“ MJESTO UČENJA, RAZVOJA I RADOSTI

Bučar, M. Ličina, B

Petrinja: Vlastita naklada

2012.

978-953-57341-0-9

Povezanost rada

Pedagogija