Interkulturalna obzorja suvremene škole (CROSBI ID 604369)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Previšić, Vlatko
hrvatski
Interkulturalna obzorja suvremene škole
Multi-i interkulturalizam su u nas relativno novije društvene pojave koje se tiho “uvlače” i u hrvatski odgojno-obrazovni i školski sustav. Škola je, s druge strane, u tijeku stalnih mijena i unutarnjih preuredbi. Otvorenom, pluralnom, demokratskom i globalnom društvu - nakon postmoderne – odgovara neka nova škola (kao inovativna, kreativna, prosocijalna i interkulturalna zajednica). Suvremene heterogene zajednice, utemeljene na posttradicionalnim kulturnim matricama, zagovaraju interkulturalni koncept uređenja društvenih struktura kroz aktivne, prožimajuće i jednakovrijedne odnose. Pedagogija i didaktika interkulturalnih komunikacija treba, što prije, na svim razinama zahvatiti biće suvremene škole. Nacionalni i školski kurikulum u tome imaju osobitu zadaću odgovoriti ciljem, sadržajima i načinima odgojnog i obrazovnog rada, koji će od naglašeno spoznajnog pedagoški čin pomaknuti prema socijalnim dodirima i međusobnim uvažavanjima svih partnera umreženih u sustav nekih novih prijateljstava i razumijevanja. U tome smislu interkulturalni kurikulum otvara more novih mogućnosti u organizaciji školskog rada, bogaćenju programskih sadržaja, metodičkih postupaka, udžbeničkih ponuda, komunikacijskih vještina i socijalnih doživljaja. Jednom riječju, kurikularno bogatstvo interkulturalih ideja i šansi.
Multikulturalitam; interkulturalizam
nije evidentirano
engleski
Intercultural horizons of contemporary school
nije evidentirano
Multiculturalism; interculturalism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
13-28.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Škola danas za budućnost
Puževski, Valentin ; Strugar, Vladimir
Križevci : Bjelovar:
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096