Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

MODEL PREDVIĐANJA POTRAŽNJE U SUSTAVU DINAMIČKOG UPRAVLJANJA KAPACITETIMA ZRAKOPLOVA (CROSBI ID 382305)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Škurla Babić, Ružica MODEL PREDVIĐANJA POTRAŽNJE U SUSTAVU DINAMIČKOG UPRAVLJANJA KAPACITETIMA ZRAKOPLOVA / Pavlin, Stanislav (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Škurla Babić, Ružica

Pavlin, Stanislav

hrvatski

MODEL PREDVIĐANJA POTRAŽNJE U SUSTAVU DINAMIČKOG UPRAVLJANJA KAPACITETIMA ZRAKOPLOVA

Zadatak je sustava za upravljanje kapacitetima zrakoplova izračunati rezervacijske limite za sve cjenovne razrede kako bi očekivani ukupni prihod na svim budućim letovima bio maksimalan. Njihova učinkovitost u prvom redu ovisi o modulu za prognoziranje potražnje koji koristi povijesne podatke realiziranih letova kako bi projicirao potražnju u budućnosti. Ti podaci su cenzurirani, odnosno ograničeni postavljenim rezervacijskim limitima i ne predstavljaju stvarnu potražnju jer odbijeni zahtjevi za sjedalima nisu zabilježeni. Osam metoda nadogradnje koje transformiraju cenzurirane podatke o potražnji u točnije procjene povijesne stvarne potražnje – od naivnih metoda, kao što je, primjerice, odbacivanje cenzuriranih podataka, do kompleksnih, kao što su algoritam maksimizacije očekivanja i algoritam projekcije nadogradnje – analizirane su i uspoređena je njihova preciznost. Metode su procijenjene i testirane na setovima podataka koji su simulirani pomoću ICE V2.0 (Interior Configuration Evaluator) softvera: prvo su simulirani setovi podataka koji predstavljaju stvarnu potražnju, zatim je kapacitet zrakoplova smanjen i izračunati su EMSRb rezervacijski limiti za svaki cjenovni razred. Ti limiti su u različitim točkama rezervacijskog procesa okrnjili originalne podatke o stvarnoj potražnji te su dobiveni korespondirajući setovi cenzurirane potražnje. Metode nadogradnje primijenjene su na cenzurirane podatke i rezultirajući nadograđeni podaci o potražnji uspoređeni su s podacima o stvarnoj potražnji. Određeni podaci, imanentni svakoj grupi zabilježenih podataka o potražnji na temelju kojih je trebala biti projicirana stvarna potražnja, prepoznati su kao parametri pomoću kojih je moguće procijeniti vjerojatnost podcjenjivanja stvarne potražnje iz cenzuriranih podataka (izražena konstantom τ koja utječe na agresivnost nadogradnje). Konačno je, valorizirajući te parametre, razvijena novelirana metoda projekcije nadogradnje (NPD metoda) kojom se za svaku grupu zabilježenih podataka o potražnji računa konstanta τ te je poboljšana preciznost procjene stvarne potražnje od 21, 9 do 41, 8%.

upravljanje kapacitetima zrakoplova; predviđanje potražnje; cenzuriranje podataka; metode nadogradnje; algoritam maksimizacije očekivanja; algoritam projekcije nadogradnje

nije evidentirano

engleski

DEMAND FORECASTING MODEL IN DYNAMIC AIRCRAFT SEAT INVENTORY CONTROL

nije evidentirano

airline revenue management; demand forecasting; data censoring; unconstraining methods; Expectation Maximization Algorithm; Projection Detruncation Algorithm

nije evidentirano

Podaci o izdanju

231

17.05.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika