Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola (CROSBI ID 199328)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Jukić, Tonća ; Jakovčević, Petra Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 429-442

Podaci o odgovornosti

Jukić, Tonća ; Jakovčević, Petra

hrvatski

Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola

U radu se nadarenosti pristupa kao pedagoškom problemu. Provedeno je istraživanje kojemu je cilj bio utvrditi razlikuju li se učitelji hrvatskoga jezika u osnovnim školama u Splitu u percepciji osobne (ne)kompetentnosti za rad s darovitim učenicima s obzirom na iskustvo u radu s darovitima te duljinu radnog staža. Utvrđeno je da jedino iskustvo u radu s darovitima pridonosi osjećaju veće kompetentnosti što upućuje na potrebu stjecanja relevantnih znanja te razvoja vještina i sposobnosti koje će učitelji redovito i rado primjenjivati u radu s darovitima. Da bi se to ostvarilo, potreban je sustavan proces osposobljavanja učitelja za rad s darovitima, koji treba započeti još tijekom studija, što uviđaju i sami učitelji. Na temelju analize sadržaja pisanih izjava učitelja o očekivanim sadržajima programa stručnog osposobljavanja za rad s darovitim učenicima utvrđeno je da program treba uključivati temeljne spoznaje o darovitosti, primjerene metode i oblike rada te primjere iz prakse. Dobiveni rezultati upućuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja za rad s darovitima te potrebu uvođenja kolegija o pedagogiji djece s posebnim potrebama na sve nastavničke studije kako bi učitelji dobili temelje za razvoj pozitivnih stavova o darovitosti, uz neizostavne prilike za razvoj vještina i sposobnosti za budući rad s darovitim učenicima.

hrvatski jezik; nadarenost; pedagoška kompetentnost; rad s darovitima

nije evidentirano

engleski

Giftedness as pedagogical problem: empirical research on elementary school sample

nije evidentirano

croatian language; giftedness; pedagogic competence; work whit gifted

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (4)

2012.

429-442

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

Pedagogija