Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PROJEKT KONSTRUKCIJE POMIČNIH PALUBICA BRODA ZA PRIJEVOZ AUTOMOBILA (CROSBI ID 382255)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kosanović, Nenad PROJEKT KONSTRUKCIJE POMIČNIH PALUBICA BRODA ZA PRIJEVOZ AUTOMOBILA / Andrić, Jerolim (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2013

Podaci o odgovornosti

Kosanović, Nenad

Andrić, Jerolim

hrvatski

PROJEKT KONSTRUKCIJE POMIČNIH PALUBICA BRODA ZA PRIJEVOZ AUTOMOBILA

Cilj ovog diplomskog rada bio je projektiranje konstrukcije pomičnih palubica broda za prijevoz 6700 automobila (Loa=199.9 m, B=32.26 m, D=36.68 m, T=9.0 m, tip: PTCP-pure car truck carier) prema pravilima klasifikacijskog društva Det Norske Veritas (DNV). Potrebnu dokumentaciju za izradu projekta ustupila je tvrtka Marina Brod d.o.o. Projekt je morao zadovoljiti pravila klasifikacijskog društva kao i želje brodovlasnika da bi kao takav bio prihvaćen. U ovom radu pažnja je posvećena konstruiranju pomičnih palubica palube 2. U razmatranje su odabrane dvije pomične palubice, palubica P6 pravilnog četverokutnog oblika i palubica C10 nepravilnog oblika. Valja napomenuti da je za palubu 2 već postojao gotov proračun roštilja pomičnih palubica, te je u ovom radu jedan od ciljeva bio pronaći eventualno bolje rješenje. U početnoj konceptualnoj fazi proveden je proračun prema pravilima klasifikacijskog društva, koji je služio kao osnova za daljnju analizu. U računalnom programu MAESTRO izrađeni su modeli palubica gdje su za modeliranje primarnog roštilja korišteni grubi gredni konačni elementi. Model koji je bio najpovoljniji u odnosu na masu strukture dodatno je izrađen u programu Nauticus 3D-beam te su uspoređeni rezultati sa rezultatima koje je dao MAESTRO. Na temelju odziva konstrukcije izvršena je analiza podobnosti konstrukcije prema strukturnim kriterijima (popuštanje, izvijanje), te je u slučaju nezadovoljenja predloženo strukturno riješenje koje zadovoljava razmatrane kriterije. U završnoj fazi izrađen je detaljni MKE model u programskom paketu FEMAP/NASTRAN gdje su korišteni pločasti konačni elementi. Model fine mreže razmatran je sa dva oblika opterećenja. Prvi oblik obuhvaća distribuirano opterećenje po čitavoj oplati palubice, dok drugi oblik obuhvaća osovinsko opterećenje uslijed lokalnog pritiska kotača automobila na površinu oplate. Na temelju odziva konstrukcije izvršena je analiza podobnosti konstrukcije prema strukturnim kriterijima (popuštanje, izvijanje), te je u slučaju nezadovoljenja predloženo strukturno riješenje koje zadovoljava razmatrane kriterije. Na temelju detaljnog modela fine mreže izrađena je tehnička dokumentacija čelične strukture palubica sa svim lokalnim pojačanjima strukture.

pomična palubica; projektiranje konstrukcije; metoda konačnih elemenata; brod za prijevoz automobila

nije evidentirano

engleski

STRUCTURAL DESIGN OF HOISTABLE DECKS FOR CAR CARRIER SHIP

nije evidentirano

hoistable deck; structural design; finite element method; car carrier ship

nije evidentirano

Podaci o izdanju

97

03.12.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja