Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezična i strategijska kompetencija u stranome jeziku (CROSBI ID 11055)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić Medve, Vesna Jezična i strategijska kompetencija u stranome jeziku. Osijek, 2013

Podaci o odgovornosti

Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić Medve, Vesna

hrvatski

Jezična i strategijska kompetencija u stranome jeziku

Knjiga je podijeljena u tri poglavlja. Prvo poglavlje Jezična i strategijska kompetencija kao dio teorije komunikacijske kompetencije obuhvaća razmatranja mjesta i odnosa jezične i strategijske kompetencije u konceptima komunikacijske kompetencije. Ovdje se daje komparativni pregled strukture komunikacijske kompetencije s obzirom na navedene komponente. O pojedinim se komponentama detaljnije raspravlja u potpoglavljima koja slijede. Drugo je poglavlje naslovljeno Jezična kompetencija. U uvodnom se dijelu (Pristupi poučavanju inoga jezika u funkciji razvoja jezične kompetencije) daje prikaz raznih gledišta na razvoj jezične kompetencije u okviru dvaju općih pristupa poučavanju inoga jezika – pristupu usredotočenom na značenje i pristupu usredotočenom na oblik. Slijede poglavlja posvećena trima komponentama jezične kompetencije: gramatičkoj, diskursnoj i pragmatičkoj. Poglavlje o gramatičkoj kompetenciji obuhvaća osvrt na ključne potkomponente gramatičke kompetencije – morfološku i sintaktičku, fonološku i ortografsku te leksičku komponentu. U uvodnome dijelu(Koncepti gramatičke kompetencije) iznose se sličnosti i razlike u razumijevanju gramatičke kompetencije. Zatim se detaljnije govori o morfološkoj i sintaktičkoj kompetencija. Daje se sažeti prikaz određenja morfološke i sintaktičke kompetencije u modelima komunikacijske kompetencije te sastavnica i dimenzija tih kompetencija. Naglasak je na pregledu spoznaja o razvoju morfološke i sintaktičke kompetencije i to s obzirom na slijed ovladavanja određenim elemenata te učinkovitosti pojedinih pristupa učenju i poučavanju tih kompetencija. Slijedi rasprava o fonološkoj i ortografskoj kompetencija u kojoj se prvo iznose viđenja raznih autora modela komunikacijske kompetencije o određenju i mjestu fonološke kompetencije. Nakon toga se sažimaju sastavnice i dimenzije dviju kompetencija i daje uvid u rezultate istraživanja ovladavanja tim sastavnicama. U dijelu pod naslovom Leksička kompetencija prikazuje se mjesto leksičke kompetencije u modelima komunikacijske kompetencije, opisuju se sastavnice i dimenzije te kompetencije, a poglavlje zaključuje pregled istraživanja njezinoga razvoja. Diskursna kompetencija, kao druga komponenta jezične kompetencije, također se prvo predstavlja s obzirom na način njezine konceptualizacije u modelima komunikacijske kompetencije. Pritom je naglašena veza diskursne kompetencije s elementima drugih komponenata jezične kompetencije, a koja još više dolazi do izražaja pri opisu sastavnica diskursne kompetencije. Poglavlje o diskursnoj kompetenciji završava prikazom istraživanja razvoja diskursne kompetencije, uglavnom koherencije, kohezije i ogranizacije informacija u pisanim i u usmenim tekstovima učenika i korisnika inoga jezika. Slijedi prikaz pragmatičke kompetencije. S obzirom da se ova kompetencija povremeno shvaća kao nadređeni pojam, a povremeno (djelomično) čak istoznačno drugim kompetencijama poput diskursne, sociolingvističke, sociokulturne i funkcionalne, uvodni dio donosi preglede određenja pojma i aspekata koje obuhvaća, a zatim se raspravlja o tome kako različiti modeli komunikacijske kompetencije vide mjesto i ulogu pragmatičke kompetencije. U pregledu istraživanja sastavnica i dimenzija pragmatičke kompetencije ističu se istraživanja pragmatičkoga razumijevanja, proizvodnje govornih činova te pitanje pragmatičkoga prijenosa. Prikaza istraživanja razvoja pragmatičke kompetencije u inome jeziku daje uvid u ulogu različitih varijabli u pragmatičkome razvoju, kao što su pristup poučavanju ili kontekst učenja. U trećem dijelu knjige, Strategijska kompetencija, govori se o određenju pojma strategijske kompetencije u relevantnim modelima komunikacijske kompetencije. S obzirom da strategijska kompetencija redovito obuhvaća komunikacijske strategije, pregledu razvoja pojma i klasifikacija komunikacijskih strategija posvećen je poseban dio ovoga poglavlja. Analiza pitanja vezanima uz ovladavanje strategijskom kompetencijom zaključuje ovo poglavlje. Knjigu zatvara zaključni osvrt.

jezična kompetencija; strategijska kompetencija; komunikacijska kompetencija; gramatička kompetencija; morfološka i sintaktička kompetencija; fonološka i ortografska kompetencija; leksička kompetencija; diskursna kompetencija; pragmatička kompetencija; strani jezik

nije evidentirano

engleski

Linguistic and Strategic Competence in a Foreign Language

nije evidentirano

linguistic competence; strategic competence; communicative competence; grammatical competence; morphosyntactic competence; phonological and orthographical competence; lexical competence; discourse competence; pragmatic competence; foreign language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek:

2013.

978-953-314-062-9

399

objavljeno

Povezanost rada

Filologija