Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sigurnost učenika kao pretpostavka kvalitetne nastave (CROSBI ID 604232)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Matijević, Milan Sigurnost učenika kao pretpostavka kvalitetne nastave // Sigurnost u odgojno-obrazovnim ustanovama / Bolić, Jole (ur.). Zagreb: Andragoško učilište Zvonimir, 2013. str. 6-12

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Sigurnost učenika kao pretpostavka kvalitetne nastave

Prema teoriji Abrahama Maslowa o osnovnim ljudskim potrebama potreba za sigurnošću je navedena kao temeljna potreba (pored fizioloških potreba). Da bi učenici mogli očekivati zadovoljavanje ostalih (psiholoških) potreba treba zadovoljiti fiziološke potrebe i potrebu za sigurnošću. Potreba za sigurnošću može biti ugrožena u kući, na putu do škole, u školskom dvorištu, u školskim hodnicima i sanitarnim prostorima te u učionici. Roditelji i učitelji imaju dužnost pomoći osiguravanje zadovoljavanja sigurnosti kao temeljne potrebe. Najčešće je zadovoljavanje te njihove potrebe ugroženo od strane drugih učenika škole koju pohađaju, ali i od strane učenika te maloljetnih i odraslih osoba koje ne pripadaju školi koju učenik (dijete) pohađa. Nažalost, katkad neprimjerenim postupcima sigurnost učenika ugrožavaju i njihovi roditelji te ponekad učitelji. Strah od škole je važan pokazatelj neodgovarajućeg zadovoljavanja učenikove potrebe za sigurnošću. Učenik koji je pod stresom ili u strahu, bez obzira na uzrok, ne može sudjelovati normalno u nastavi. Dalje, u razrednom kolektivu u kojem se neki učenici osjećaju nesigurno, ne može se organizirati kvalitetna nastava niti efikasno učenje. Odrasli (roditelji i svi zaposlenici škole) su dužni pozorno pratiti uzroke zbog kojih se kod učenika javljaju stres i strah te raditi na njihovu uklanjanju kako bi svaki učenik mogao u nastavnom procesu optimalno ostvariti i potvrditi osobne mogućnosti. Škola koja je za zadovoljavanje potreba djece i mladih otvorena samo 175 dana u godini nije racionalno i dovoljno iskorištena. Školski prostori su skupi za držati zatvorene 190 dana godišnje. Uvođenjem odgovarajućih dodatnih zaposlenika ili dežurstava u školske zgrade moglo bi se omogućiti korištenje školskih prostora i u danima kada se ne organizira nastava.

osnovne ljudske potrebe; sigurnost; kvaliteta nastave; obvezno školovanje; primarno obrazovanje; sekundarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Safety of students as a prerequisite for high- quality teaching

nije evidentirano

basic human needs; safety; quality of education; compulsory education; primary education; secondary education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

6-12.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sigurnost u odgojno-obrazovnim ustanovama

Bolić, Jole

Zagreb: Andragoško učilište Zvonimir

0-000-00000-1

Podaci o skupu

Sigurnost u odgojno-obrazovnim ustanovama

predavanje

07.05.2013-09.05.2013

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija