Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 662537

Povezanost formalne strukture i izvedbene zahtjevnosti glazbenog djela s različitim aspektima uvježbavanja tijekom procesa usvajanja notnog teksta


Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor
Povezanost formalne strukture i izvedbene zahtjevnosti glazbenog djela s različitim aspektima uvježbavanja tijekom procesa usvajanja notnog teksta // REPSI - 2. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Sažeci priopćenja
Rijeka: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Rijeci, 2012. str. 57-58 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Povezanost formalne strukture i izvedbene zahtjevnosti glazbenog djela s različitim aspektima uvježbavanja tijekom procesa usvajanja notnog teksta
(The relationship between formal structure and technical complexity of a piece of music with different aspects of practicing during the process of memorizing music scores)

Autori
Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
REPSI - 2. Riječki dani eksperimentalne psihologije: Sažeci priopćenja / - Rijeka : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Rijeci, 2012, 57-58

ISBN
978-953-6104-88-8

Skup
2. Riječki dani eksperimentalne psihologije

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 20.-21.09.2012.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Memoriranje notnog teksta; formalna struktura; izvedbena zahtjevnost
(Memorizing music scores; formal structure; technical complexity)

Sažetak
Usvajanje i memoriranje glazbenog djela zahtjevan je motorički i kognitivni zadatak. Kodiranje notnog teksta u dugoročno pamćenje proces je koji se objašnjava trima principima ekspertnog pamćenja, a to su smisleno kodiranje novog materijala, korištenje dobro usvojene strukture za doziv te efikasan i brz doziv iz dugoročnog pamćenja. U ovom istraživanju pijanistica koja ulazi u kategoriju eksperata, studentica treće godine Muzičke akademije Zagreb, područni odsjek Rijeka, snimila je svoje vježbanje Fuge u e-molu Johanna Sebastiana Bacha (Dobro temperirani klavir, 1. svezak, BWV 855). Prikupljeni podaci su transkribirani i analizirani s ciljem ispitivanja povezanosti količine vježbanja svakog takta (odnosno broja započinjanja, prohoda, ponavljanja i završavanja pojedinim taktom) u tri faze usvajanja notnog teksta s različitim definiranim parametrima glazbenog djela kao što su formalna struktura, segmentacija djela na kraće cjeline koje olakšavaju memoriranje, te dvije dimenzije izvedbene zahtjevnosti: težina i poznatost obrazaca. Rezultati istraživanja pokazali su kako je započinjanje tijekom cijelog procesa usvajanja notnog teksta pozitivno povezano s formalnom strukturom glazbenog djela i sa segmentacijom djela na kraće cjeline koje olakšavaju memoriranje, pri čemu se povezanost povećava s napredovanjem vježbanja. Nadalje, rezultati su pokazali pozitivnu povezanost ponavljanja i prohoda s tehničkom zahtjevnošću, te negativnu povezanost ponavljanja i prohoda sa poznatosti obrazaca. Rezultati istraživanja potvrđuju kako se usvajanje notnog teksta temelji na formalnoj strukturi u podlozi glazbenog djela, kako se teški taktovi uvježbavaju detaljnije te kako poznati obrasci već integrirani u znanje olakšavaju uvježbavanje taktova koji ih sadrže. Rezultati ovog istraživanja u skladu su s principima ekspertnog pamćenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka