Upravljanje strateškim marketingom poslovnog subjekta na tržištu energije urbanih sredina (CROSBI ID 382050)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Radulović, Duško
Grbac, Bruno
hrvatski
Upravljanje strateškim marketingom poslovnog subjekta na tržištu energije urbanih sredina
Važnost energetike u strateškom razvoju urbane sredine čini kariku stabilnosti gospodarskog sustava te pokazatelj neovisnosti i sposobnosti upravljanja vlastitim energetskim potrebama i resursima. Regulacija i trgovina emisijama štetnih plinova predstavlja začetak nove ekonomije energetike i poslovnog sustava koji se temelji na znanju, tehnološkom napretku i održivosti. Istovremeno, liberalizacija tržišta energije predstavlja izazov energetskom poslovnom subjektu, korisnicima energije i urbanoj sredini. Problematika ovog istraživanja odnosi se na utvrđivanje utjecaja strateškog upravljanja marketingom energetskog poslovnog subjekta na liberaliziranom tržištu energije urbanih sredina i uloge marketinga u funkciji usklađivanja razvoja urbanih sredina i njenih energetskih potreba. Temeljem navedene problematike postavljeno je pet pomoćnih hipoteza i temeljna hipoteza koja glasi: znanstveno utemeljenim spoznajama o funkcioniranju novog energetskog tržišta, koje nastaje kao posljedica transformacije i liberalizacije trgovanja energijom i emisijama štetnih plinova, moguće je predložiti model upravljanja marketingom na tržištu energije urbanih sredina. Takva načela potiču konkurentnost i razvoj energetskih tržišta uvažavajući pritom ekonomsko-ekološku održivost urbane sredine. Dobiveni rezultati istraživanja za stolom i na terenu sintetiziraju se kroz devet zasebnih cjelina u kojima se iznose zaključci i determiniraju postavljene pomoćne hipoteze. U konačnici, predstavljeni model pridonosi prihvaćanju pretpostavke da upravljanje marketingom donosi strateške prednosti u poslovanju energetskog poslovnog subjekta na tržištu urbane sredine, čime se značajno podupire strateška uloga marketinga.
tržište energije; marketing; upravljanje; urbane sredine; liberalizacija
nije evidentirano
engleski
Strategic marketing management on energy market in urban areas
nije evidentirano
energy market; marketing; management; urban areas; liberalisation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
214
24.05.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka